news-background
news-background

آلفونسو کوارون: دل تورو می‌گفت اگر Harry Potter را نسازی بی‌شعوری

«آلفونسو کوارون» در مصاحبه با «توتال فیلم» معترف شده است که تا مرز رد کردن پیشنهاد کارگردانی «هری پاتر و زندانی آزکابان» (Harry Potter And The Prisoner Of Azkaban) پیش رفته اما سرزنش دوستانه هموطنش «گی‌یرمو دل تورو» باعث شده نظر را تغییر دهد.

کوارون همزمان با بیستمین سالگرد اکران «هری پاتر و زندانی آزکابان» به یاد آورده است که در آن زمان با دنیای جادوگری «جی.کی. رولینگ» آشنا نبوده است: «گیج شده بودم چون به هیچ وجه انتظارش را نداشتم.»

«کریس کلمبوس» پس از «هری پاتر و سنگ فیلسوف» (Harry Potter and the Philosopher’s Stone) در سال ۲۰۰۱ و «هری پاتر و تالار اسرار» (Harry Potter and the Chamber of Secrets) در سال ۲۰۰۲ از این چندگانه جدا شده و «دیوید هیمن» تهیه‌کننده قسمت بعدی را به کوارون پیشنهاد کرده بود.

کوارون می‌گوید: «اغلب با گی‌یرمو حرف می‌زنم، و چند روز پس از پیشنهاد گفتم: «فیلم «هری پاتر» به من پیشنهاد شده، اما واقعاً عجیب است که این کار را کرده‌اند.» گفت: «صبر کن، صبر کن، گفتی «هری پاتر» را نخوانده‌ای؟» گفتم: «فکر نمی‌کنم مناسب من باشد.» به اسپانیایی سلیس گفت: «مغرور بی‌شعور.»»

کوارون در جشنواره تلیوراید سال ۲۰۱۸ گفته بود که دل تورو او را سرزنش کرده و جزئیات حتی بیشتری از گفت‌وگوی میان خود فاش کرده بود: «گفتم: «می‌خواهم «هری پاتر» را بسازم، باورت می‌شود؟» حتی این کتاب‌ها را تمسخر می‌کردم. آن‌ها را نخوانده بودم و فیلم‌هایش را ندیده بودم. با نگاهی خشم‌آلود به من نگاه کرد. به من گفت فالکو که یعنی استخوانی. گفت: «استخوانی لعنتی، حرامزاده مغرور لعنتی. همین الان به کتاب‌فروشی می‌روی و کتاب‌ها را می‌خری و همه‌شان را می‌خوانی و بعد فوراً با من تماس می‌گیری.» وقتی این‌گونه با شما حرف می‌زند باید به کتاب‌فروشی بروید.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید