news-background
news-background

اولین اقدام دونالد ترامپ برای جلوگیری از اکران The Apprentice علی عباسی

کمپین «دونالد ترامپ» هفته پیش اعلام کرد که از سازندگان «کارآموز» (The Apprentice) «علی عباسی» شکایت می‌کند و در حالی که فیلم در کن همچنان به دنبال پخش‌کننده آمریکایی است، وکلای رئیس جمهور سابق ایالات متحده اولین گام‌ها را برای جلوگیری از اکران این اثر برداشته‌اند. عباسی در یکی از صحنه‌های «کارآموز» نشان می‌دهد که ترامپ با بازی «سباستین استن» به همسر سابقش ایوانا با بازی «ماریا باکالووا» تجاوز می‌کند.

جمعه گذشته گزارش شد که نمایندگان ترامپ «نامه توقف و انصراف» را برای تهیه‌کنندگان «کارآموز» ارسال کرده‌اند تا این فیلم در ایالات متحده اکران نشود. این سند برای جلوگیری از فعالیت‌های غیرقانونی اشخاص و کسب‌وکارها منتشر می‌شود. نمایندگان ترامپ تا ۲۷ مه ۲۰۲۴ به سازندگان مهلت پاسخ داده‌اند.

عباسی و «گابریل شرمن» نویسنده فیلمنامه در این نامه «نژادستیز» و «مارکسیست» خوانده شده‌اند: «این فیلم خودش را یک بیوگرافی واقعی درباره آقای ترامپ معرفی می‌کند، در حالی که نمی‌تواند بیش از این از حقیقت دور باشد.» در بخش دیگری از نامه آمده است: «ترکیبی است از دروغ‌های تکرارشونده که رئیس جمهور ترامپ را بدنام و در انتخابات آمریکا مداخله مستقیم می‌کند. در صورتی که پخش و بازاریابی این نمایش مسخره و افتراآمیز را متوقف نکنید، چاره‌ای نداریم جز پیگری همه راه‌حل‌های قانونی مناسب.»

تهیه‌کنندگان فیلم در واکنش به این نامه با ارجاع به شعار قدیمی فاکس نیوز گفته‌اند: «این فیلم تصویری متعادل و بی‌طرفانه از رئیس جمهور سابق نشان می‌دهد. تمایل داریم همه آن را ببینند و بعد تصمیم بگیریم.»

عباسی در جشنواره کن به تهدید نمایندگان ترامپ به شکایت واکنش نشان داد و گفت:‌ «همه درباره شکایت‌های او از دیگران حرف می‌زنند، از نرخ موفقیت او چیزی نمی‌گویند. لزوماً فکر نمی‌کنم که او از این فیلم خوشش می‌آید یا نمی‌آید. به نظر من غافلگیر خواهد شد، می‌دانید؟ و همان‌طور که پیش از این گفته‌ام، حاضرم هر وقت که بخواهد با او ملاقات کنم و درباره مفاهیم فیلم با او حرف بزنم، پس از اکران فیلم با او گفت‌وگو کنم، اگر در کمپین ترامپ کسی علاقه داشته باشد.»

«کارآموز» داستانی در دنیای «فساد و فریب» روایت می‌کند و تلاش‌های «دونالد ترامپ» جوان با بازی «سباستین استن» برای بنا کردن کسب‌وکار املاک در دهه‌های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ نیویورک و نیز رابطه او با وکیلش «روی کوهن» را به تصویر می‌کشد. «جرمی استرانگ» در نقش کوهن و «ماریا باکالووا» در نقش ایوانا همسر اول ترامپ ظاهر خواهند شد. «گابریل شرمن» که مینی‌سریال «بلندترین صدا» (The Loudest Voice) شوتایم با بازی «راسل کرو» را در کارنامه دارد نویسنده فیلم است.

عباسی در کن بیانیه «جرمی استرانگ» را خواند که در این جشنواره حضور نداشت: ««دشمن ملت» عبارتی است که استالین، مائو و گوبلس به کار می‌بردند، و اخیراً دونالد ترامپ برای تقبیح رسانه‌های آزاد از آن استفاده می‌کند و سی‌ان‌ان، ان‌بی‌سی، ای‌بی‌سی، سی‌بی‌اس، و نیویورک تایمز را رسانه‌هایی برای انتشار اخبار کذب می‌داند.» او اضافه کرد: «در دنیایی زندگی می‌کنیم که حقیقت در معرض حمله است.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید