news-background
news-background

فیلم «دانه انجیر معابد» محمد رسول‌اف ۱۵ دقیقه در جشنواره کن تشویق شد؛ تصاویر فرش قرمز

«محمد رسول‌اف» و دیگر عوامل «دانه انجیر معابد» (The Seed Of The Sacred Fig) جمعه شب در هفتاد و هفتمین دوره جشنواره کن روی فرش قرمز رفتند و پس از نمایش فیلم با حدود ۱۵ دقیقه تشویق ایستاده مواجه شدند. استودیوی نئون که امتیاز پخش «دانه انجیر معابد» در آمریکای شمالی را خریداری کرده در شبکه‌های اجتماعی تصاویری از تشویق عوامل به اشتراک گذاشته است. رسول‌اف پس از ورود به سالن نمایش نیز با تشویق طولانی روبرو شده بود.

رسول‌اف که پس از محکوم شدن به هشت سال حبس از ایران خارج شده بود، به همراه «گلشیفته فراهانی» و دخترش باران روی فرش قرمز رفت در حالی که صدای چند ترانه ایرانی از جمله «رضا صادقی» شنیده می‌شد. رسول‌اف در سال ۲۰۲۲ و پیش از آغاز جنبش «زن زندگی آزادی» بازداشت شد و به خاطر امضای پتیشن «اسلحه‌ات را زمین بگذار» به زندان رفت.

این فیلم دو ساعت و ۴۸ دقیقه‌ای درباره قاضی دادگاه به نام ایمان است که در ناآرامی‌های تهران با بدبینی دست به گریبان است. با فروپاشی قوانین اجتماعی، وقتی اسلحه او ناپدید می‌شود، به همسر و دخترانش شک می‌برد و سخت‌گیری‌هایی تحمیل می‌کند که خانواده را به گسست می‌کشاند. «ستاره عبدالمالکی»، «زهرا رستمی»، «امینه مزروعی» و «نیوشا آخشی» از جمله بازیگران این فیلم خواهند بود.

رسول‌اف پیش‌تر در مصاحبه با «گاردین» جزئیات خروجش از ایران را شرح داده بود: «یک پیاده‌روی چند ساعته، خسته‌کننده و به‌شدت خطرناک با یک راهنما بود. باید مدت‌ها در آنجا می‌ماندم پیش از آنکه بتوانند من را به یک شهر و از آنجا به جایی ببرند که بتوانم با مقامات آلمان تماس بگیرم.»

 

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید