news-background
news-background

بیانیه سیاسی کیت بلانشت روی فرش قرمز کن با پوشیدن لباسی به رنگ پرچم فلسطین: «وقتی فرش قرمز معنا پیدا می‌کند»

بلانشت روی فرش قرمز فیلم «کارآموز» لباسی به رنگ پرچم فلسطین پوشید.

«کیت بلانشت» در مراسم افتتاحیه فیلم «کارآموز» (The Apprentice) «علی عباسی» که سه‌شنبه شب این هفته برگزار شد، لباسی پوشید که به اعتقاد بسیاری نشانه حمایت از کشور فلسطین بود.

بسیاری از کاربران در شبکه‌های اجتماعی می‌گویند لباس این بازیگر ۵۵ ساله مشخصاً برای اعلام همبستگی با مردم فلسطین طراحی شده است. بلانشت روی فرش قرمز گوشه‌ای از لباسش را بلند می‌کند تا رنگ سبز روشن آن نمایان شود. وجود پس‌زمینه قرمز باعث شده که رنگ‌های پرچم فلسطین تکمیل شود و هواداران بازیگر اطمینان پیدا کنند که هدف او حمایت از فلسطین در برابر کشتار اسرائیل است.

«لیویا فرث» نویسنده مجله «ووگ» عربی تصویری از این لحظات را به اشتراک گذاشته و می‌نویسد: «دوستت دارم کیت. وقتی فرش قرمز معنا پیدا می‌کند.» یکی از هواداران بلانشت می‌نویسد:‌ «کیت بلانشت در جشنواره کن با لباس فلسطینی.» دیگری می‌گوید: «کیت بلانشت به شکلی لباسش را هماهنگ کرده که روی فرش قرمز کن به پرچم فلسطین شبیه شود. [ایموجی تاج]. این زن.» برخی دیگر با این حال می‌گویند بخش پشتی لباس او نه سفید بلکه صورتی بسیار روشن است.

بلانشت یکی از ۵۵ سلبریتی امضاءکننده نامه‌ای سرگشاده به «جو بایدن» در ماه اکتبر بود که خواستار آتش‌بس در غزه شدند. او یک ماه بعد از پارلمان اروپا خواست این به «افسانه خطرناک» معترض شود که همه پناه‌جویان به سمت اروپا در حرکت‌اند: «من سوری نیستم. اوکراینی نیستم. یمنی نیستم. افغانی نیستم. اهل جنوب سودان نیستم. اسرائیلی یا فلسطینی نیستم. سیاستمدار نیستم. حتی کارشناس نیستم. اما یک شاهد هستم. و با شاهد بودن بهای جنگ، خشونت و آزار، بازدید از پناه‌جویان در سراسر دنیا، نمی‌توانم رویگردان باشم.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۵ خرداد ۱۴۰۳ ۰۰:۰۵

دنیاب عجیبی شده. سلبریدیهایی از همه جا بی خبر با لباس نیمه برهنه در مراسمی سراسر لهو و لعب دارن از فلسطینی هایی دفاع میکنن که نمیخان سر به تن اینا باشه!

نمایش اسپویل