news-background
news-background

شان بیکر پس از دریافت بهترین امتیاز منتقدین در جشنواره کن برای Anora: به کارگران جنسی احترام بگذارید؛ بدن خودشان است

«شان بیکر» در کنفرانس مطبوعاتی فیلم «آنورا» (Anora) که داستانی درباره یک استریپر اهل بروکلین روایت می‌کند می‌گوید یک فیلم دیگر درباره کارگران جنسی در دست ساخت دارد. او با فیلم‌های «پروژه فلوریدا» (The Florida Project) و «موشک سرخ» (Red Rocket) به این موضوع پرداخته بود.

«آنورا» روایت خواهد کرد که یک استریپر اهل بروکلین چگونه عاشق پسر یک الیگارش روس می‌شود. «میکی مدیسون» بازیگر سریال «چیزهای بهتر» (Better Things)، «یوری بوریسوف»، «کارن کاراگیلان» و «مارک ادیلشتین» در «آنورا» که استودیوی نئون امتیاز پخش آن را خریداری کرده مقابل دوربین رفته‌اند.

بیکر چهارشنبه این هفته در کن به این پرسش پاسخ داد که چرا موضوع کارگران جنسی را رها نمی‌کند: «مهم است که به معنای تن‌فروشی در عصر مدرن و اینکه چه جایگاهی در جامعه مدرن دارد پرداخته شود؛ یک شغل است، روشی برای امرار معاش است، یک حرفه است و باید به آن احترام گذاشته شود.»

او ادامه می‌دهد: «بدن کارگر جنسی به خودش ربط دارد... بدن خودشان است و به آن‌ها بستگی دارد که تصمیم بگیرند چطور از آن برای امرار معاش استفاده کنند. میلیون‌ها داستان برای روایت در آن دنیا وجود دارد. اگر این فیلم‌ها هدفی داشته باشند، روایت داستان‌های انسانی است. علاوه بر این کمک می‌کند که ننگ این روش امرار معاش از بین برود.»

بیکر فیلمنامه «آنورا» را مشخصاً برای مدیسون نوشته که می‌گوید در گذشته هیچ‌گاه نقشی برای او نوشته نشده است. او اضافه می‌کند که شخصیت او در فیلم قدرتمند است: «حتی وقتی که دنیا روی او آوار می‌شود.»

بیکر در بخش دیگری از کنفرانس می‌گوید در مرحله تدوین فیلم او را با «زن زیبا» (Pretty Woman) مقایسه کرده‌اند: «من در دهه ۱۹۸۰ بزرگ شده‌ام، «زن زیبا» روی من تأثیر گذاشت. شاید ناخودآگاه بوده.»

«آنورا» پس از ۱۰ دقیقه تشویق ایستاده در کن از «راتن تومیتوز» امتیاز ۱۰۰ درصد دریافت کرد. این فیلم در حال حاضر با امتیاز ۳.۳ ستاره در جدول امتیازات منتقدین بین‌المللی پیشتاز این دوره از جشنواره است.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید