news-background
news-background

کریستن استوارت: مردسالاری هالیوود با فیلم‌های مارگو رابی و مگی جیلنهال از بین نمی‌رود

«کریستن استوارت» در مصاحبه جدیدی با مجله «پورتر» می‌گوید مردسالاری در هالیوود با عمل به چند تعهد و سپردن فیلم به «چهار» فیلمساز زن از بین نخواهد رفت.

بازیگر «اسپنسر» (Spencer) و «گرگ و میش» (Twilight) که به زودی با «گاهشماری آب» (The Chronology of Water) اولین فیلم بلندش را کارگردانی می‌کند، به این نشریه می‌گوید ساختاری «فریبکارانه» در صنعت فیلمسازی وجود دارد: «این تصور وجود دارد که می‌توانیم چند باکس کوچک را تیک بزنیم و بعد مردسالاری و اینکه همه ما از آن ساخته شده‌ایم از بین برود. برای آن‌ها راحت است که بگویند: «ببینید داریم چه می‌کنیم. فیلم مگی جیلنهال را می‌سازیم! فیلم مارگو رابی را می‌سازیم! اما تو می‌گویی: «خوب است. [ولی فقط] چهار فیلمساز را انتخاب کرده‌اید.»

استوارت ادامه می‌دهد: «و از آن زنان شگفت‌زده می‌شوم، آن‌ها را دوست دارم [اما] به نظر فریبکارانه می‌رسد. اگر برای گسترده‌تر کردن نگاهمان به یکدیگر تبریک بگوییم، وقتی در واقع به اندازه کافی کاری نکرده‌ایم، پس نگاهمان گسترده‌تر نمی‌شود.»

این بازیگر نامزد اسکار تبعیض جنسیتی مدرن را با گذشته مقایسه می‌کند و می‌گوید رویکرد امروز «پرخاشگری منفعل» است: «[پیش از این] فقط [پرخاشگری] لعنتی بی‌پرده بود.»

استوارت از شش سال قبل سعی می‌کند اولین فیلم بلندش را کارگردانی کند. او درباره این فیلم می‌گوید: «حرف زدن در موردش کمی خجل‌کننده است، چون ساختن هر چیزی دشوار است. [تلاش برای ساختن فیلم] مشکلی را دوباره عیان می‌کند که به استاندارد تبدیل شده. فیلم من درباره زنای با محارم و پرویدها و سرکوب خشونت‌آمیز صدا و بدن یک زن است، و در مواقعی دیدنش دشوار است... اما تجربه لعنتی هیجان‌انگیزی خواهد بود.»

استوارت با این حال می‌گوید دشوار بودن تماشای فیلم به معنای ساخته شدنش برای مخاطب خاص نیست: «فکر می‌کنم تجاری است. اما فکر نمی‌کنم معیاری برای اینکه چه معنایی دارد داشته باشم.»

داستان فیلم در مورد زن جوانی است که جایگاه خود را به واسطه کلمات می‌یابد و به عنوان یک شناگر به رستگاری می‌رسد و نهایتاً به آموزگاری موفق، یک مادر و نویسنده‌ای مدرن تبدیل می‌شود. «اندی مینگو» نویسنده فیلمنامه به همراه استوارت بر اساس کتاب خاطرات «لیدیا یوکناویچ» خواهد بود. استوارت در سال ۲۰۱۷ فیلم کوتاه «بیا شنا کن» (Come Swim) را نوشت و کارگردانی کرد. این فیلم در جشنواره‌های ساندنس و کن اکران شد.

این هفته گزارش شد که استوارت در فیلم انگلیسی-زبان «خارج از این دنیا» (Out of This World) با «آلبرت سرا» کارگردان «آرام‌سازی» (Pacifiction) همکاری می‌کند.

سرا در این فیلم از «رقابت ابدی» میان روسیه و ایالات متحده خواهد گفت و استوارت نقش اول آن را بازی خواهد کرد. داستان فیلم درباره یک هیأت آمریکایی است که در میانه جنگ اوکراین به روسیه سفر می‌کند تا برای نزاعی اقتصادی که به تحریم‌ها مرتبط است راه حلی پیدا کنند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۳:۳۸

شما تمام فیلمات رو بزاری روهم باندازه یه فیلم اون دو بزرگوار بدرد نمی خوره اول یه فیلم بدردبخور بازی کن بعد بیا برا ما تز بده

نمایش اسپویل