news-background
news-background

فروش ۲۸.۵ میلیون دلاری The Fall Guy در هفته اول اکران

به‌روزرسانی یکشنبه: فیلم «مرد فدایی» (The Fall Guy) در سه روز اول اکران ۲۸.۵ میلیون دلار فروخت و در رتبه اول پرفروش‌ترین فیلم‌های هفته در آمریکا قرار گرفت. «جنگ ستارگان: تهدید شبح» (Star Wars: Episode I – The Phantom Menace) این هفته در اکران مجدد ۸.۱ میلیون دلار فروخت و از ۴۸۲ میلیون دلار عبور کرد. فروش جهانی این فیلم در این آخر هفته به ۱۴.۵ میلیون دلار رسیده است.

«چالشگران» (Challengers) «لوکا گوادانینو» کاهش فروش ۶۰ درصدی را نسبت به افتتاحیه ثبت کرد و با ۷.۶ میلیون دلار در رده سوم ایستاد. این فیلم با بازی «زندیا» از فروش داخلی ۲۹ میلیون دلاری عبور کرده است. فیلم «تاروت» (Tarot) سونی در افتتاحیه ۶.۵ میلیون دلار و «گودزیلا و کونگ: امپراتوری جدید» (Godzilla x Kong: The New Empire) در هفته چهارم ۴.۵ میلیون دلار فروختند.

«جنگ داخلی» (Civil War) «الکس گارلند» و استودیوی ای-۲۴ در چهارمین هفته اکران با ۳.۵ میلیون دلار و در مجموع ۶۲ میلیون دلار به رتبه ششم آمده در حالی که «پاندای کونگ‌فو کار ۴» (Kung Fu Panda 4) یونیورسال در نهمین هفته اکران به ۱۹۰ میلیون دلار نزدیک شده است.

به‌روزرسانی شنبه: فیلم «مرد فدایی» (The Fall Guy) یونیورسال در اولین روز اکران ۱۰.۴ میلیون دلار فروخت. برای این فیلم اکشن با بازی «رایان گاسلینگ» و «امیلی بلانت» افتتاحیه ۳۰ میلیون دلاری پیش‌بینی می‌شد اما بر اساس آخرین برآوردها فروش ۲۸ میلیون دلاری برای آن ثبت خواهد شد.

فروش ۲۸ میلیون دلاری این فیلم در میان آثار کارنامه گاسلینگ پس از «باربی» (Barbie) با ۱۶۲ میلیون دلاری و «بلید رانر ۲۰۴۹» (Blade Runner 2049) با ۳۲.۷ میلیون دلار در رده سوم قرار می‌گیرد. «مرد فدایی» با بودجه ۱۳۰ تا ۱۵۰ میلیون دلاری ساخته شده و از مخاطبین نمره A- و امتیاز ۹۰ درصد «پست‌ترک» دریافت کرده است. این فیلم به کارگردانی «دیوید لیچ» دارای ۲۵ درصد مخاطب ۲۵ تا ۳۴ ساله است در حالی که ۵۲ درصد از خریداران بلیت اروپایی تبار، ۲۵ درصد لاتین تبار، ۸ درصد آفریقایی تبار و ۱۰ درصد آسیایی تبارند.

بسیاری از کارشناسان معتقدند «مرد فرودی» باید با بودجه کمتری ساخته می‌شد چرا که هیچ‌یک از افراد زیر ۶۰ ساله سریال «مرد فدایی» را به یاد نمی‌آورند. یکی منبع ناشناس به «ددلاین» می‌گوید: «باید مثل تیم راثمن [مدیر استودیوی سونی] خرج می‌کردند: با ۸۰ میلیون دلار آن را می‌ساختند. چرا یونیورسال پول بیشتری هزینه می‌کند؟ به جای هزینه کردن ۲۲۰ تا ۲۳۰ میلیون دلار روی تولید و بازاریابی، می‌توانند با ۱۶۰ تا ۱۸۰ میلیون دلار تمامش کنند.»

«چالشگران» (Challengers) به کارگردانی «لوکا گوادانینو» در دومین هفته اکران بسیاری از مخاطبین جوان را جذب کرده است. فیلم جدید «زندیا» ۴۲ درصد کاهش را نسبت به افتتاحیه نشان می دهد و تا یکشنبه از ۳۰ میلیون دلار عبور خواهد کرد.

فیلم «تاروت» (Tarot) با امتیاز ۸ درصد «راتن تومیتوز» و نمره C- «سینمااسکور» به دنبال افتتاحیه ۶ میلیون دلاری است. حدود ۴۰ درصد از مخاطبین این فیلم ۱۸ تا ۲۴ ساله و ۶۷ دصرد ۱۸ تا ۳۴ ساله‌اند. نزدیک به ۳۸ درصد از خریداران بلیت این فیلم لاتین تبار، ۳۰ درصد اروپایی تبار، ۱۶ درصد آفریقایی تبار، ۹ درصد آسیای تبار، و ۷ درصد از سایر نژادها بودند.

تمامی فیلم‌ها در این آخر هفته حدود ۷۳ میلیون دلار در آمریکای شمالی بلیت‌فروشی خواهند کرد و ۵۵ درصد کاهش را نسبت به آخر هفته مشابه سال گذشته وقتی «نگهبانان کهکشان ۳» (Guardians of the Galaxy Vol. 3) اکران شد نشان می‌دهند.

پیش‌تر: فیلم «مرد فدایی» (The Fall Guy) با بازی «رایان گاسلینگ» و «امیلی بلانت» بیش از ۳.۱ میلیون دلار در پیش‌نمایش‌ها فروخته و در حال حاضر به دنبال ثبت افتتاحیه داخلی ۳۵ تا ۴۰ میلیون دلاری است.

این فیلم با کمدی رمانتیک «شهر گمشده» (Lost City) «ساندرا بولاک» قابل مقایسه است که در سال ۲۰۲۲ حدود ۳.۲ میلیون دلار در پیش‌نمایش‌ها و ۳۰.۴ میلیون دلار در افتتاحیه فروخت و در پایان اکران داخلی به ۱۰۵.۳ میلیون دلار رسید.

«مرد فدایی» چند با به تأخیر افتاده و آخرین بار قرار بود ۱ مارس اکران شود اما یونیورسال با تغییر تاریخ اکران «ددپول و ولورین» (Deadpool & Wolverine) این آخر هفته را ترجیح داد. این فیلم اولین بار در جشنواره «جنوب از جنوب غربی» (SXSW) در تگزاس اکران شد و نقدهای مثبتی دریافت کرد. پس از آن، عوامل فیلم به سینماکان رفتند و سه‌شنبه شب در مراسم افتتاحیه در هالیوود حضور پیدا کردند. امتیاز «مرد فدایی» در «راتن تومیتوز» تا این لحظه به ۸۵ درصد می‌رسد. یونیورسال این فیلم را با بودجه ۱۳۰ میلیون دلاری تولید کرده و در ۴۰۰۲ سالن سینما اکران می‌کند.

سونی این هفته فیلم «تاروت» (Tarot) را اکران خواهد کرد که با بودجه ۸ میلیون دلاری ساخته شده و انتظار می‌رود ۶ میلیون دلار در تعطیلات آخر هفته فروش کند. این فیلم نقدهای مثبتی دریافت نکرده و امتیاز آن در «راتن تومیتوز» به ۹ درصد می‌رسد.

دیزنی فیلم «جنگ ستارگان: تهدید شبح» (Star Wars: Episode I – The Phantom Menace) را این هفته دوباره در بیش از ۲۶۰۰ سالن سینما اکران خواهد کرد. «جنگ ستارگان: بازگشت جدای» (Star Wars: Return of the Jedi) سال گذشته دوباره اکران شد و ۵.۱ میلیون دلار فروخت.

فیلم «چالشگران» (Challengers) «لوکا گوادانینو» در دومین هفته اکران از ۲۱ میلیون دلار عبور کرده در حالی که «قهرمان گمنام» (Unsung Hero) لاینزگیت به ۱۰ میلیون دلار رسیده است. «گودزیلا و کونگ: امپراتوری جدید» (Godzilla x Kong: The New Empire) این هفته از فروش داخلی ۱۸۳ میلیون دلاری گذر کرد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید