news-background
news-background

باکس آفیس: افتتاحیه داخلی ۳۱ میلیون دلاری The Lost City؛ رکوردشکنی فیلم بالیوودی RRR

فیلم «شهر گمشده» (The Lost City) پارامونت با بازی «ساندرا بولاک» و «چنینگ تیتوم» در افتتاحیه داخلی ۳۱ میلیون دلار فروخت و در رتبه اول آمریکای شمالی ایستاد. این فیلم روز جمعه گذشته ۱۱.۵۵ میلیون دلار و شنبه ۱۱.۸ میلیون دلار فروخته بود. نزدیک به ۶۱ درصد از مخاطبین فیلم «شهر گمشده» در ایالات متحده زنان بالاتر ۳۵ ساله بوده‌اند. فیلم‌های مشابه «مرگ روی نیل» (Death on the Nile) و «با من ازدواج کن» (Marry Me) اخیراً ۱۲.۸ و ۷.۹ میلیون دلار فروخته بودند.

«شهر گمشده» دومین فیلم پرفروش استودیوی پارامونت پس از «مکانی آرام ۲» (A Quiet Place Part II) با ۴۷.۵ میلیون دلار در افتتاحیه، و سومین فیلم استودیو در سال ۲۰۲۲ پس از «کله‌خر برای همیشه» (Jackass Forever) و «جیغ» (Scream) است که رتبه اول را کسب می‌کند.

بولاک در جشنواره تگزاس (SXSW) گفته بود که چند سال قبل فیلمنامه این فیلم را خوانده است: «اما گفتم نه، تاریخ مصرفش گذشته. هفت سال راکد مانده بود. سپس «الیزابت راپوسو» که در پارامونت بود آن را دوباره به من پیشنهاد کرد و گفت: «هر کاری بخواهی می‌توانی با این فیلم انجام دهی.»»

فروش «شهر گمشده» در سطح دیگر عناوین بولاد در دوران ماقبل پاندمی از جمله کمدی‌های «مخمصه» (The Heat) و «خواستگاری» (The Proposal) با فروش‌های ۳۹ و ۳۴ میلیون دلاری بود. اکران «شهر گمشده» با بازی بولاک،‌ تیتوم، «دنیل ردکلیف» و حضور کوتاه «برد پیت» در جشنواره تگزاس با استقبال پرشوری مواجه شد.

«اینت‌تلیجنس» گزارش داده است که ۲.۶ میلیون بلیت برای این فیلم به فروش رفته است. حدود ۴۵ درصد از مخاطبین پیش از ساعت ۵ بعد از ظهر، ۳۶ درصد از ۵ تا ۸ بعد از ظهر و ۱۸ درصد پس از ۸ بعد از ظهر فیلم را در سالن‌های سینما دیده‌اند. پرفروش‌ترین بازارهای فیلم نیویورک، لس‌آنجلس، سالت لیک سیتی، آلباکرکی و سن آنتونیو بودند.

بیش از ۶۱ درصد از خریداران بلیت «شهر گمشده» اروپایی تبار، ۲۱ درصد لایتن تبار، ۶ درصد آفریقایی تبار، و ۷ درصد آسیایی تبار بوده‌اند، در حالی که فیلم از مخاطبین «سینمااسکور» نمره B+ و از «پست‌ترک» امتیاز ۸۱ درصد دریافت کرده است. امتیاز فیلم از «راتن تومیتوز» نیز به ۸۶ درصد رسیده است. «رلیش‌میکس» گزارش می‌دهد که ویدیوهای پربیننده «شهر گمشده» در یوتیوب ۵۶.۶ میلیون بیننده داشته است. «آی‌اسپات» نیز گزارش داده است که پارامونت برای بازاریابی تلویزیونی این فیلم ۲۷ میلیون دلار هزینه کرده است.

فیلم هندی «ررر» (RRR) با ۹.۵ میلیون دلار دومین افتتاحیه پرفروش یک فیلم بالیوودی در آمریکا پس از «باهوبالی ۲: فرجام» (Baahubali 2: The Conclusion) با ۱۰.۴ میلیون دلار را ثبت کرده است. این فیلم در ۱۲۰۰ سالن سینما اکران شد و تا روز پنجشنبه ۴.۵ میلیون دلار فروش کرد رکورد روز اول اکران برای در آمریکای شمالی برای یک فیلم هندی را شکست. «ررر» جمعه گذشته در هند ۱۳۷ کرور یا ۱۸ میلیون دلار فروخت.فیلم «طوفان بی‌پایان» (Infinite Storm) با بازی «نایومی واتس» این هفته در ۱۵۲۵ سالن سینما اکران شد و به فروش ۷۵۱.۲ هزار دلاری رسید. این فیلم به صورت میانگین در هر سالن ۴۹۲ دلار فروخته است. مخاطبین «پست‌ترک» به این عنوان امتیاز ۵۵ درصد دادند در حالی که در «راتن تومیتوز» برای فیلم امتیاز ۵۹ درصد ثبت شده است.

«همه‌چیز همه‌جا ناگهان» (Everything Everywhere All at Once) با هدف جذب مخاطبین خاص این هفته در ۱۰ سالن سینما به صورت محدود اکران شد و ۵۰۹.۶ هزار دلار یا ۵۰.۹ هزار دلار در هر سالن فروش کرد و به پرفروش‌ترین فیلم سال ۲۰۲۲ تا امروز بر اساس فروش در هر سالن تبدیل شد. فیلم «لیکوریش پیتزا» (Licorice Pizza) «پل توماس اندرسون» در سال ۲۰۲۱ در هر سالن رکورد ۸۶ هزار دلار را در افتتاحیه ثبت کرده بود.

فیلم هنری دیگری که این هفته افتتاح شد «روز مادر» (Mothering Sunday) سونی پیکچرز کلاسیکس بود که پس از اکران در پنج سالن سینما ۱۰.۷ هزار دلار یا ۲.۱ هزار دلار در هر سالن فروش کرد. این فیلم از «راتن تومیتوز» امتیاز ۷۶ درصد دریافت کرده است.

فروش فیلم‌ها در ایالات متحده و کانادا این هفته به ۸۱.۵ میلیون دلار رسید و ۴۵ درصد کاهش را نسبت به آخر هفته مشابه در سال ۲۰۱۹ نشان داد. در آن سال، فیلم «ما» (Us) «جردن پیل» اکران شد و ۱۴۸.۸ میلیون دلار فروخت.

این هفته فیلم «بتمن» (The Batman) در هفته چهارم اکران به فروش ۲۰.۵ میلیون دلاری در آمریکا یا فروش داخلی ۳۳۲ و فروش جهانی ۶۷۲ میلیون دلاری رسید و «مرد-عنکبوتی: راهی به خانه نیست» (Spider-Man: No Way Home) از فروش ۸۰۰ میلیون دلاری گذر کرد. «راهی به خانه نیست» به سومین فیلم تاریخ تبدیل شد که از این فروش داخلی عبور می‌کند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید