news-background
news-background

مریل استریپ در جشنواره کن نخل طلای افتخاری دریافت می‌کند

جشنواره کن با اهدای «نخل طلا» از استریپ تقدیر می‌کند.

«مریل استریپ» در جشنواره کن هفتاد و هفتم یک جایزه افتخاری «نخل طلا» دریافت خواهد کرد. این جایزه ۱۴ مه و در روز افتتاحیه جشنواره به بازیگر «ماما میا» (Mamma Mia) اهدا می‌شود. استریپ که در سال ۱۹۸۹ برای بازی در «فریادی در تاریکی» (Evil Angels) برنده جایزه بهترین بازیگر زن نقش اول شده بود، یک بار دیگر مسافر کن خواهد شد.

استریپ با انتشار بیانیه‌ای می‌گوید: «از شنیدن خبر دریافت این جایزه معتبر بسیار مفتخرم. بردن جایزه در کن، برای جامعه بین‌المللی هنرمندان، همواره بالاترین دستاورد هنری در فیلمسازی بوده است. ایستادن زیر سایه کسانی که پیش‌تر جایزه را دریافت کرده‌اند به یک اندازه هیجان‌انگیز و باعث افتخار است. مشتاقم که در ماه مه برای سپاسگزاری از همه شخصاً به فرانسه بیایم!»

در بخشی از بیانیه جشنواره کن آمده است: «همه ما چیزی از مریل استریپ درون خود داریم! همه ما چیزی از «کرامر علیه کرامر» (Kramer vs. Kramer)، «تصمیم سوفی» (Sophie’s Choice)، «خارج از آفریقا» (Out of Africa)، «پل‌های مدیسون کانتری»‌ (The Bridges of Madison County)، «شیطان پرادا می‌پوشد» (The Devil Wears Prada) و «ماما میا» درون خود داریم، زیرا او تقریباً ۵۰ سال در سینما قدمت دارد و شاهکارهای بی‌شماری را مجسم کرده است، مریل استریپ بخشی از قوه تخیل جمعی و عشق مشترک ما به سینماست.»

پیش از استریپ جایزه افتخاری «نخل طلا» به «اگنس واردا»، «جودی فاستر»، «کاترین دنوو» و بسیاری دیگر اهدا شده بود. جشنواره کن از ۱۴ تا ۲۵ مه برگزار خواهد شد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید