news-background
news-background

پرفروش‌ترین فیلم‌های کم هزینه در سال ۲۰۲۳

کمدی رمانتیک «سیدنی سویینی» و «گلن پاول» در رده اول پرفروش‌ترین‌های فیلم‌های کم هزینه قرار گرفت.

فیلم «هر کسی به جز تو» (Anyone But You) با بازی «سیدنی سویینی» و «گلن پاول» در فهرست پرفروش‌ترین فیلم‌های کم‌هزینه در رده اول قرار گرفته است. «ددلاین» به تازگی با جمع‌آوری داده‌ها و اطلاعات از منابع موثق این فهرست را منتشر کرده و می‌نویسد استودیوها پس از پاندمی به سرعت متوجه شدند که اکران فیلم‌ها در سالن‌های سینما بسیار سودآورتر از پخش آن‌ها در پلتفرم‌های استریم است.

سونی و کلمبیا با کمدی-رمانتیک «هر کسی به جز تو» به سود خالص ۱۰۳ میلیون دلاری رسیده است. این فیلم در هفته اول اکران ۸ میلیون دلار فروخت و تا پایان ۱۰ برابر افتتاحیه پیش رفت. فروش داخلی این فیلم در نهایت به ۸۸ میلیون دلار و فروش جهانی آن به ۲۱۹ میلیون دلار رسید. شایعه رابطه پاول و سویینی که به گفته این دو برای بازاریابی تقویت شده یکی از عوامل پرفروش شدن «هر کسی به جز تو» بود. سونی برای بازاریابی نزدیک به ۶۵ میلیون دلار هزینه کرده است.

«موذی: در قرمز» (Insidious: The Red Door) استودیوهای سونی، بلومهوس و استیج ۶ با ۹۲ میلیون دلار سودآوری خالص در رتبه دوم قرار دارد. تولید این فیلم با موانع بسیاری برخورد کرد اما سونی اطمینان داشت که پنجمین قسمت چندگانه «موذی» پرفروش خواهد شد. این فیلم میان دو فیلم بلاکباستر «ایندیانا جونز ۵» و «مأموریت غیرممکن ۷» در ماه ژوئیه اکران شد و در هفته اول ۳۳ میلیون دلار در بازارهای داخلی فروخت.

«راهبه ۲» (The Nun II) استودیوهای نیولاین و اتمیک مانستر با ۸۵ میلیون دلار رتبه سوم را به دست آورده است. این فیلم ۳۲.۶ میلیون دلار در افتتاحیه داخلی و ۲۶۹.۵ میلیون دلار در سراسر دنیا فروش کرد. «مایکل چاوز» کارگردان فیلم پس از «نفرین زن گریان» (The Curse of La Llorona) با برادران وارنر و «جیمز وان» تهیه‌کننده همکاری کرد.

«جیغ ۶» (Scream VI) استودیوهای اسپای‌گلس و پارامونت با سودآوری ۶۰ میلیون دلاری در رده چهارم است. این فیلم دنباله ریبوتی بود که در سال ۲۰۲۲ بیش از ۸۱ میلیون دلار در آمریکا فروخته بود. هواداران با نمره B+ از این قسمت با بازی «ملیسا باررا» و «جنا اورتگا» استقبال کردند تا فروش ۱۰۸ میلیون دلاری داخلی و ۱۶۹ میلیون دلاری جهانی برای آن ثبت شود. اسپای‌گلس پس از اخراج باررا و کناره‌گیری اورتگا یک بار دیگر چندگانه را ریبوت می‌کند. «نیو کمبل» و «کورتنی کاکس» در حال مذاکره‌اند تا به «جیغ» بازگردند.

«خیزش مرده شریر» (Evil Dead Rise) ۴۶ میلیون دلار برای نیولاین سودآوری کرده و در رتبه پنجم قرار گرفته است. این فیلم قرار بود بدون اکران در سالن‌های سینما از اچ‌بی‌او مکس پخش شود، اما استراتژی برادران وارنر دیسکاوری تغییر کرد تا «خیزش مرده شریر» با نمره B مخاطبین به فروش افتتاحیه ۲۴.۵ میلیون دلاری در بازارهای داخلی برسد. فروش نهایی این ریبوت در آمریکای شمالی ۶۷.۲ میلیون دلار و در سراسر دنیا ۱۴۷ میلیون دلار بود.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید