news-background
news-background

بهترین فیلم ایرلندی «چند دهه گذشته» از نگاه کیلین مورفی

«کیلین مورفی» به لطف «اوپنهایمر» (Oppenheimer) برنده اسکار بهترین بازیگر مرد نقش اول شد و در سخنرانی‌اش خود را یک «ایرلندی پرغرور» خواند. او به اولین بازیگر ایرلندی تاریخ برنده اسکار در این بخش تبدیل شد و پس از حدود چهار دهه بازیگری همچنان در همین کشور زندگی می‌کند.

مورفی در سال ۲۰۱۶ پنج فیلم محبوب خود را برگزیده که یکی از آن‌ها «پسر خونریز» (The Butcher Boy) به کارگردانی «نیل جردن» است که بر اساس رمان «پاتریک مک‌کیب» ساخته شد و در سال ۱۹۹۷ به نمایش درآمد. این فیلم داستانی در دهه ۱۹۶۰ ایرلند درباره پسری دوازده ساله روایت می‌کند که پس از خودکشی مادرش باید با پدر الکلی و تندخوی خود زندگی کند.

او در توصیف «پسر خونریز» می‌گوید: «شاید فاخرترین کتاب و فیلم ایرلندی چند دهه اخیر. پیچیده و مضحک و تلخ. «پت مک‌کیب» و «نیل جردن» استادند.»

این فیلم در جشنواره برلین سال ۱۹۹۸ «خرس نقره‌ای» بهترین کارگردانی و جایزه «فیلم اروپایی» بهترین فیلمبرداری را دریافت کرد. «ایمن اوونز»، «استیون ری»، «فایونا شا»، «ایان هارت»، «برندن گلیسون» و «شینید اوکانر» در این فیلم ظاهر شدند.

مورفی به تازگی «چیزهای کوچک این‌چنینی» (Small Things Like These) را در جشنواره برلین داشته و قرار است در دنباله «۲۸ روز بعد» (28 Days Later) و فیلم «پیکی بلایندرز» (Peaky Blinders) ظاهر شود.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید