news-background
news-background

انتقاد اشلی جاد از لغو محکومیت هاروی واینستین: «خیانت سازمان‌یافته»

لغو محکومیت واینستین با انتقادات زیادی روبرو شده است.

«اشلی جاد» لغو محکومیت «هاروی واینستین» را «خیانت سازمان‌یافته» نامیده است. جاد که این تهیه‌کننده را به آزار جنسی متهم کرده می‌گوید: «زن بودن در آمریکا این شکلی است.»

این بازیگر ۴۶ ساله پیش‌تر ادعا کرده بود که واینستین در زمان فیلمبرداری «دختران را ببوسید» (Kiss the Girls) در سال ۱۹۷۷ در یک اتاق هتل به او آزار جنسی رسانده است. او در یک کنفرانس مطبوعاتی می‌گوید: «زن بودن در آمریکا این شکلی است، زندگی با بدنی که حق متعلقه مردان است.»

جاد ادامه می‌دهد: «وقتی قربانیان سرگذشتشان را می‌گویند، شکل قدرتمندی از رهبری را به کار می‌گیرند که الهام‌بخش دیگران می‌شود تا به آن‌ها ملحق شوند و تغییر ایجاد کنند. می‌دانیم که آن رهبری یعنی عمل به اصول و ارزش‌ها در برابر تردیدها، این کار ما رهبران و قربانیان است. اتفاق امروز، یک خیانت سازمان‌یافته است، و نهادهای ما به قربانیان خشونت جنسی مردان خیانت کرده‌اند.»

دادستانان نیویورک می‌گویند در بررسی یکی از اتهامات دچار «اشتباه» شده‌اند و به این نتیجه رسیده‌اند که واینستین «دادگاه منصفانه‌ای» نداشته است. دادگاه عالی نیویورک می‌گوید قاضی به دادستانان اجازه داده زنانی را به جایگاه شهود فرابخوانند که اتهاماتشان ارتباطی با واینستین نداشته است. این هفته گزارش شد که واینستین پس از لغو این محکومیت راهی بیمارستان شده است.

جاد می‌گوید لغو محکومیت واینستین را از «جودی کانتور» یکی از ژورنالیست‌های «نیویورک تایمز» شنیده که در سال ۲۰۱۷ در افشای آزارهای جنسی تهیه‌کننده برای اولین بار نقش داشت: «ما باید بتوانیم بدون ترس، بدون وحشت، خشونت و خاموش شدن صدایمان کمک کنیم.»

جاد در فیلم «او گفت» (She Said) که به این آزارها پرداخته نقش خودش را بازی کرده است. واینستین در اتهام تجاوز به زن دیگری در سال ۲۰۲۲ به ۱۶ حبس محکوم شده و در زندان به سر می‌برد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید