news-background
news-background

زنی که سوژه Baby Reindeer نتفلیکس شد: برای شهرت بازیگر سریال قربانی شدم

«ریچارد گد» و «جسیکا گانینگ» در سریال «بچه گوزن» نتفلیکس نقش بازی کرده‌اند.

سریال «بچه گوزن» (Baby Reindeer) به سرعت دنیا را درنوردیده و تاکنون بیش از ۱۳ میلیون بیننده در نتفلیکس داشته است. این استقبال سبب شد که بسیاری از بینندگان به هویت‌هایی فکر کنند که سریال از آن‌ها الهام گرفته شده.

«ریچارد گد» که این سریال را بر اساس رویدادهای واقعی و از تجارب خودش در تعقیب شدن نوشته، نقش شخصیتی به نام دانی را بازی کرده است که مانند «آرتور فلک» در فیلم «جوکر» (Joker) یک استند-آپ کمدین شکست‌خورده است و در یک بار کار می‌کند. دانی از روی ترحم با زنی به نام مارتا رفاقت می‌کند اما خود را در گودالی به انتها می‌اندازد.

گد درخواست کرده است که بینندگان سعی نکنند به هویت افرادی که سریال از آن‌ها الهام گرفته شده پی ببرند، اما مارتای واقعی در مصاحبه با «دیلی میل» هواداران گد با او بدرفتاری و حتی تهدید به قتل کرده‌اند. او می‌گوید: «[گد] برای شهرت و ثروت به یک زن بزرگسالتر زورگویی می‌کند. او حالا از استفاده از سریال «بچه گوزن» من را تعقیب می‌کند. قربانی منم. او یک سریال لعنتی درباره من نوشته.»

این زن که ادعا می‌کند تعقیب‌کننده و استاکر واقعی گد نیست، می‌گوید بازیگر سریال به «سندرم شخصیت اصلی» دچار است: «من هرگز یک اسباب بازی بچه گوزن نداشته‌ام و هرگز درباره اسباب بازی دوران کودکی با ریچارد گد حرف نزده‌ام.»

گد فاش کرده است که یک دهه قبل بیش از ۴۱ هزار ایمیل، ۷۴۴ توییت و ۳۵۰ ساعت پیام صوتی از یک زن بزرگسال‌تر از خودش دریافت کرده است. «جسیکا گانینگ» در سریال نقش این زن را بازی می‌کند. سوژه سریال به «دیلی میل» می‌گوید: «[گانینگ] کمی به من شبیه است وقتی که در زمان قرنطینه ۲۵ کیلوگرم اضافه وزن پیدا کرده بودم اما من در واقع زن غیرجذابی نیستم.»

گد در اینستاگرام از بینندگان سریال درخواست کرده سعی نکنند هویت واقعی شخصیت‌ها را کشف کنند. او می‌نویسد: «هدف سریال این نیست.»

گانینگ در مصاحبه با «لس‌آنجلس تایمز» می‌گوید برای بازی در این نقش دچار آسیب روحی شده است: «واقعاً فکر کردم، اگر این نقش را به بازیگر نادرستی بدهند و اگر بازیگری آن را بازی کند که این شخصیت را ترسناک بداند، یا به شکل یک استاکر دیوانه آن را بازی کند، فکر می‌کنم یک داستانسرایی ظریف، دقیق و لطیف را خراب کرده است.»

او اضافه می‌کند: «از نگاه مارتا یک داستان عاشقانه غیرمرسوم و نامتقابل است، من چنین رویکردی داشتم. هرگز داستانی درباره یک استاکر-قربانی ندیدمش. نمی‌توانستید نقش فردی را بازی کنید که نیت بدی دارد. به نظر من نیت این نبوده که ترسناک باشد، هرچند به آن شکل دیده شده.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید