news-background
news-background

نویسنده Gladiator از وسترن Blood Meridian کورمک مک‌کارتی اقتباس می‌کند

اقتباس از وسترن «نصف‌النهار خون»

«جان لوگان» نویسنده نامزد اسکار «اسکای‌فال» (Skyfall) و «گلادیاتور» (Gladiator) فیلمنامه اقتباس سینمایی از وسترن «نصف‌النهار خون» (Blood Meridian) را به نگارش درمی‌آورد. این رمان را هواداران مک‌‌کارتی همواره اثری «غیرقابل‌اقتباس» می‌دانستند اما لوگان برای فیلمی به کارگردانی «جان هیلکوت» این مسئولیت را پذیرفته است. اقتباس از «نصف‌النهار خون» از دهه ۱۹۹۰ در دست ساخت است و در مقطعی قرار بود خود مک‌کارتی فیلمنامه را بنویسد. این نویسنده تابستان گذشته در ۸۹ سالگی از دنیا رفت.

«نصف‌النهار خون» داستانی در دهه ۱۸۵۰ درباره یک پسر چهارده ساله اهل تنسی روایت کرد که بی‌پول و سرگردان به سن آنتونیو می‌رسد و می‌پذیرد در ازای اسب و زین و پوتین برای یک فرمانده در حمله به شمال مکزیک بجنگد.

هیلکوت بیشتر با فیلم‌های «پیشنهاد» (The Proposition) شناخته می‌شود که یکی از تحسین‌شده‌ترین وسترن‌های قرن بیست و یکم است. «جاده» (The Road) با بازی «ویگو مورتنسن» و «کودی اسمیت-مک‌فی» دیگر فیلم کارنامه این فیلمساز است.

تلاش‌های «ریدلی اسکات» برای تولید این اقتباس در نهایت به همکاری دیگری با مک‌کارتی در فیلم تریلر جنایی «مشاور» (The Counselor) منجر شد. «تاد فیلد» کارگردان «تار» (Tar) در مقطع دیگری به این پروژه نزدیک شد و آخرین بار قرار بود «جیمز فرانکو» و «راسل کرو» در آن ظاهر شوند اما با به وجود آمدن مشکلات حقوقی جدا شدند.

لوگان با انتشار بیانیه‌ای می‌گوید: ««نصف‌النهار خون» یکی از رمان‌های محبوب من از زمانی است که اولین بار در سال ۱۹۸۵ خواندم. کتابی باشکوه، زیبا و استوار است، و خوشحالم که می‌توانم به تبدیل کردن شاهکار تلخ کورمک مک‌کارتی به فیلم کمک کنم.»

لوگان برای فیلم «هوانورد» (The Aviator) و «هوگو» (Hugo) «مارتین اسکورسیزی» نامزد اسکار شده است.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید