news-background
news-background

جزئیات تازه از فیلم ساخته نشده Cleopatra انجلینا جولی و دیوید فینچر

فیلم «کلئوپاترا» با بازی «انجلینا جولی» را قرار بود «دیوید فینچر» بسازد.

«برایان هلگلاند» می‌گوید فیلم ساخته نشده «کلئوپاترا» (Cleopatra) با بازی «انجلینا جولی» یک فیلم رمنس حماسی و «تریلری سیاسی با ترور و صحنه‌های جنسی»‌ بوده است. جولی قرار بود در این فیلم نقش ملکه مصری را برای سونی پیکچرز بازی کند و «دیوید فینچر» آن را بر اساس فیلمنامه هلگلاند بسازد اما پروژه هرگز به مرحله تولید نرسید.

هلگلاند به «اینورس» می‌گوید: «اولین نویسنده «کلئوپاترا» بودم وقتی که قرار بود انجلینا جولی در آن بازی کند و تقریباً داشت ساخته می‌شد. عناصر یک تریلر سیاسی با ترور و صحنه‌های جنسی را داشت، اما فیلمی حماسی بود که میان روابط عاشقانه آن زن با سزار و مارک آنتونی تقسیم می‌شد. بسیاری از رویدادهای واقعی من را غافلگیر کرد وقتی در حال نگارش فیلمنامه بودم.»

او ادامه می‌دهد: «برای نمونه، روزی که سزار به قتل رسید - «نیمه ماه مارس» و همه آن مسائل - آن زن در رم بود. قصد داشتند عازم مصر شوند، و علت اینکه آن‌ها سزار را کشتند این بود که او می‌خواست با آن زن از شهر خارج شود. از نظر تاریخی صحت دارد و در فیلمنامه وجود داشت. آن زن سخنرانی مارک آنتونی را نوشت - «دوستان، رومی‌ها، هم‌وطنان» - چرا که آن مرد نمی‌دانست چه بگوید، اما کلئوپاترا به او گفت که چه بگوید.»

هالیوود پس از ساخته شدن «کلئوپاترا» (Cleopatra) با بازی «الیزابت تیلور»‌ در سال ۱۹۶۳ با بودجه‌ای که فاکس قرن بیستم را تا مرز ورشکستگی پیش برد، چند تلاش ناموفق برای بازسازی این داستان داشته است. «پتی جنکینز» کارگردان «زن شگفت‌انگیز» (Wonder Woman) فیلمی با بازی «گل گدوت» در نقش «کلئوپاترا» در دست ساخت داشت، در حالی که شایعه کارگردانی یک فیلم دیگر به کارگردانی «دنی ویلنوو» با بازی «زندیا» شنیده می‌شود. اخیراً گزارش شده است که «کریستی ویلسون کایرنز» نویسنده «۱۹۱۷» فیلمنامه فیلم ویلنوو را به نگارش درآورده است.

هلگلاند ادامه می‌دهد: «هیچ ارتباطی با نسخه‌های فعلی ندارم مگر اینکه تماس بگیرند و بخواهند از پیش‌نویس من استفاده کنند. نمی‌دانم آیا از آن فیلمنامه استفاده خواهند کرد یا نه، اما خیلی خوشحال می‌شوم اگر این‌گونه باشد.»

جولی مه سال ۲۰۱۱ به «تلگراف» گفته بود که امیدوار است فیلم او از نظر تاریخی دقیق باشد: «این زن کاملاً اشتباه فهمیده شد. تصور می‌کردم درباره فریبندگی اوست، اما بعد پیرامون او مطالعه کردم و دیدم که مادری بسیار قدرتمند بوده، به پنج زبان حرف می‌زده و یک رهبر بوده. نمایش من به اندازه الیزابت [تیلور] دوست‌داشتنی نخواهد بود. سعی می‌کنیم به حقیقت متفاوتی درباره او به عنوان یک فرعون در تاریخ برسیم و نه به عنوان یک نماد جنسیت، چرا که او واقعاً چنین نمادی نیست...»

ویلنوو نگارش فیلمنامه «تلماسه ۳» را آغاز کرده و ممکن است تا چند سال آینده به سراغ «کلئوپاترا» نرود.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید