news-background
news-background

واکنش‌های منفی به تریلر «نفرت‌انگیز» فیلم Atlas جنیفر لوپز: پروپاگاندای هوش مصنوعی

دومین تریلر فیلم «اطلس» با واکنش‌های منفی روبرو شد.

نتفلیکس دومین تریلر فیلم علمی-تخیلی «اطلس» (Atlas) با بازی «جنیفر لوپز» را سه‌شنبه این هفته رونمایی کرد. اما در شبکه‌های اجتماعی مخاطبین یک ماه زودتر بوی فیلمی «نفرت‌انگیز» را استشمام کردند. لوپز به تازگی برای فیلم ۲۰ میلیون دلاری «این منم... حالا» (This Is Me... Now) نقدهای منفی بی‌شماری دریافت کرده و در شبکه‌های اجتماعی به شدت تمسخر شده بود.

داستان «اطلس» در مورد یک تحلیل‌گر داده به نام «اطلس شپرد» است که برای نجات انسان از یک هوش مصنوعی که فکر می‌کند تنها راه پایان جنگ انقراض بشر است می‌جنگد. «اطلس» برای کنار زدن این هوش مصنوعی باید کاری کند که بیش از هرچیز از آن می‌ترسد – همکاری با یک هوش مصنوعی دیگر. «سیمو لیو»، «استرلینگ کی. براون»، «گرگوری جیمز کوهان»، «آبراهام پاپولا»، «لانا پاریلا» و «مارک استرانگ» دیگر بازیگران فیلم خواهند بود.

بسیاری از بینندگان تریلر معتقدند «اطلس» یک «پروپاگاندای هوش مصنوعی» است و سعی می‌کند به مخاطب بگوید هوش مصنوعی زیانی برای بشر ندارد. نتفلیکس اخیراً متهم به استفاده از هوش مصنوعی در یک مستند شده بود.

یکی از بینندگان تریلر می‌نویسد: «چرا حس می‌کنم نتفلیکس با این فیلم سعی می‌کند همه ما را راضی کند که هوش مصنوعی در واقع جذاب است و ما باید کاملاً آن را بپذیریم.» دیگری می‌گوید: «فیلمی ساخته‌اید درباره انسان‌هایی که به هوش مصنوعی اعتماد می‌کنند تا الگوریتم‌هیا هوش مصنوعی با یک هوش مصنوعی شرور بجنگند؟ باورنکردنی است.» یک بیننده دیگر از فاش شدن داستان در این تریلر دو و نیم دقیقه‌ای انتقاد می‌کند: «تریلر خوبی است - اما حس می‌کنم تمام فیلم را دیده‌ام.»

فیلم «اطلس» ۲۴ مه از نتفلیکس پخش خواهد شد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید