news-background
news-background

جری ساینفلد: کسب‌وکار فیلمسازی به پایان رسیده

«جری ساینفلد» پس از ساختن اولین فیلم بلندش «تزئین‌نشده» (Unfrosted) درباره وضعیت صنعت فیلمسازی اظهار نظر کرده و می‌گوید این کسب‌وکار به نقطه پایان رسیده است.

نویسنده و بازیگر سریال «ساینفلد» (Seinfeld) در مصاحبه با «جی‌کیو» در مورد تجربه اولین فیلم بلندش می‌گوید: «برای من کاملاً تازگی داشت. به نظرم کارهای جذابی کرده‌ام، اما با روش کار این آدم‌ها قابل مقایسه نیست. بسیار جدی‌اند! نمی‌دانند که کسب‌وکار سینما تمام شده. نمی‌دانند.»

او ادامه می‌دهد: «سینما مانند بخش زیادی از زندگی گذشته ما مراتب اجتماعی و فرهنگی را تصرف نمی‌کند. وقتی فیلمی بیرون می‌آمد، اگر اثر خوبی بود، همگی می‌رفتیم و آن را می‌دیدیم. در موردش بحث می‌کردیم. از صحنه‌ها و جملاتی که دوست می‌داشتیم نقل قول می‌کردیم.»

ساینفلد در پاسخ به این پرسش که سینما به چه چیزی جایگزین شده می‌گوید: «افسردگی؟ بی‌قراری؟ می‌توانم بگویم پریشانی. سردرگمی با کسب‌وکار سینما جایگزین شده. هر کسی که در صنعت نمایش می‌شناختم، هر روز می‌گوید: «چه شده؟ باید چه کرد؟ حالا باید چطور ادامه داد؟»

او استند-آپ کمدی را با مبلمان‌سازی مقایسه می‌کند و می‌گوید: «همه به کسی احتیاج دارند که در کار با چوب مهارت داشته باشد. درخت همه‌جا هست، اما ساختن یک میز زیبا راحت نیست. معنای این تشبیه این است که اگر هنرمند باشید، در مقابل تغییرات صنعت تأثیرناپذیرید. مردم این روزها به استند-آپ رو آورده‌اند چون نمی‌تواند آن را جعل کرد.»

ساینفلد اخیراً در آخرین اپیزود سریال «زیاد ذوق‌زده نشو» (Curb Your Enthusiasm) به «لری دیوید» دیگر نویسنده «ساینفلد» ملحق شده است.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید