news-background
news-background

ادای احترام جشنواره کن به آکیرا کوروساوا با پوستر دوره هفتاد و هفتم

کن با پوستر دوره هفتاد و هفتم از فیلمساز ژاپنی ادای احترام کرد.

پوستر رسمی هفتاد و هفتمین دوره جشنواره کن رونمایی شد. روی این پوستر تصویری از فیلم «راپسودی در ماه اوت» (Rhapsody in August) نقش بسته که در اواخر دوران فیلمسازی «آکیرا کوروساوا» ساخته شد. اعضای خانواده فیلم در این تصویر به دوردست‌ها خیره شده‌اند.

«راپسودی در ماه اوت» در بخش مسابقه جشنواره کن سال ۱۹۹۱ اکران شد. آن فیلم داستانی درباره یک مادربزرگ روایت کرد که قربانی بمباران ناگاساکی در تاریخ ۹ اوت سال ۱۹۴۵ بود. این فیلم اثر ماقبل آخر کوروساوا بود و در در ۸۱ سالگی فیلمساز فیلمبرداری شد.

کن می‌گوید این اثر کورساوا «اهمیت با هم بودن را به ما یادآوری می‌کند، و جست‌وجوی هارمونی در همه‌چیز. این تصویر بازتابی از سالن سینماست و از هنر هفتم تجلیل می‌کند، با سادگی و شگفتی. چرا که به همه یک جایگاه می‌بخشد، امکان رهایی را ایجاد می‌کند. زیرا زخم‌ها را به یاد می‌آورد، با فراموشی پیکار می‌کند. برای اینکه مخاطره را تصدیق می‌کند، و به اتحاد فرامی‌خواند. چون آسیب روحی را تسکین می‌دهد و به اصلاح زندگی کمک می‌رساند. در دنیای شکننده‌ای که دائماً مغایرت زیر سؤال برده می‌شود، جشنواره کن سنتی را دوباره تأیید می‌کند: سینما پناه‌گاهی همگانی برای بیان و به اشتراک گذاشتن است. جایی که انسانیت ما به اندازه آزادی ما نوشته می‌شود.»

جشنواره کن امسال ۱۴ مه با فیلم کمدی جاده‌ای «شغل دوم» (Second Act) به کارگردانی «کانتن دوپیو» و بازی «لئا سیدو» افتتاح خواهد شد و تا ۲۵ مه ادامه دارد. «گرتا گرویگ» رئیس هیأت داوران این دوره است و برندگان «نخل طلا» را از میان فیلم‌هایی چون «انواع مهربانی» (Kinds of Kindness)، «مگالوپلیس» (Megalopolis) و «کارآموز» (The Apprentice) «علی عباسی» انتخاب می‌کند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید