news-background
news-background

انتقاد از پوسترهای هوش مصنوعی Civil War

پوسترهای جدید فیلم «جنگ داخلی» با هوش مصنوعی ساخته شده‌اند.

استودیوی ای-۲۴ به دلیل انتشار چند پوستر جدید برای «جنگ داخلی» (Civil War) که با هوش مصنوعی تولید شده بودند با انتقادات زیادی روبرو شد. در این پنج پوستر شهرهای ایالات متحده در آتش یک جنگ داخلی خیالی سوخته‌اند و صحنه‌هایی پسا-آخرالزمانی به وجود آورده‌اند. لاس وگاس، لس آنجلس، سان فرانسیسکو و میامی به همراه چند بنای نمادینش به ویرانه تبدیل شده و در آمریکا جز ویرانی دیده نمی‌شود.

با این حال هیچ‌یک از این تصاویر در فیلم وجود ندارند و همگی با هوش مصنوعی خلق شده‌اند. «جنگ داخلی» با بودجه ۵۰ میلیون دلاری ساخته شده و پرخرج‌ترین فیلم استودیوی ای-۲۴ تا امروز است اما این پوسترها شاید باعث شوند که بیننده تصور کند فیلم با بودجه بسیار بیشتری تولید شده.

یکی از کاربران اینستاگرام در واکنش به این پوسترها می‌نویسد: «هیچ‌یک از این اتفاقات در فیلم نیست. این کمپین را درک نمی‌کنم. شما فیلمی را می‌فروشید که وجود ندارد و این خیلی عجیب است. ای-۲۴ را از صمیم قلب دوست دارم اما از اتفاقاتی که برای این فیلم افتاده خیلی گیج شده‌ام.» دیگری در ایکس می‌نویسد: «بزرگترین کمپانی سینمایی نمی‌تواند پول چند هنرمند را بدهد؟» یکی دیگر می‌نویسد: «سطحی و فاقد جذابیت است مثل خود فیلم.»

از سوی دیگر بعضی از پوسترها دارای خطاهای جغرافیایی است. دو برج مارینا در شیکاگو در یک طرف رودخانه قرار دارند اما در پوستر فیلم در دو طرف دیده می‌شوند و پوستر شهر میامی خودرویی را به سه درب نشان می‌دهد. فردی می‌نویسد: «جنجال [استفاده از هوش مصنوعی برای خلق تصاویر ثابت در] فیلم «آخر شب با شیطان» (Late Night With The Devil) برای روشن شدنش برای همه کافی بود: ما این وضعیت را نمی‌خواهیم. تیم بازاریابی شما چقدر احمق است که حتی فکر کرده این کار پسندیده است. ما سخت تلاش می‌کنیم با باز شدن دام بلای این [فناوری] مزخرف بجنگیم اما شما با خواست خودتان نگرانی همه را نادیده می‌گیرید.»

یکی از منابع نزدیک به فیلم به «هالیوود ریپورتر» می‌گوید این تصاویر کمک می‌کند تأثیر جنگ داخلی خیالی در فیلم بهتر درک شود:‌ «این تصاویر هوش مصنوعی از فیلم الهام گرفته شده‌اند. تمام فیلم یک «چه می‌شد اگر» بزرگ است و بنابراین می‌خواستیم آن تصور را در شبکه‌های اجتماعی ادامه دهیم - تصاویر تأثیرگذار از مکان‌های نمادین با رئالیسم دیستوپیایی.»

«جنگ داخلی» به کارگردانی «الکس گارلند» و بازی «کرستن دانست»، «کیلی اسپینی» و «نیک آفرمن» با ۲۵.۷ میلیون در هفته اول رکورد پرفروش‌ترین افتتاحیه تاریخ ای-۲۴ را شکست.

 

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید