news-background
news-background

شب اول سینماکان ۲۰۲۴: بونگ جون هو می‌گوید رابرت پتینسون را در Mickey 17 هفده بار می‌کشد

«رابرت پتینسون» در فیلم علمی-تخیلی «میکی ۱۷» (Mickey 17) به کارگردانی «بونگ جون هو» چند مرتبه کشته می‌شود. این فیلم ۳۱ ژانویه سال ۲۰۲۵ اکران می‌شود اما برادران وارنر پیش‌نمایش آن را سه‌شنبه شب در سینماکان برای سالن‌داران پخش کرد.

کارگردان «انگل» (Parasite) در اولین شب برگزاری این رویداد گفت: «بر اساس رمان «میکی ۷» ساخته شده، ولی ما آن را به «میکی ۱۷» تبدیل کردیم. این عدد نشان‌دهنده دفعاتی است که [پتینسون] می‌میرد. دوست داشتم او را ۱۰ بار بیشتر بکشم. داستانی درباره یک مرد ساده است. یک فیلم علمی-تخیلی است. سخت بتوان آن را علمی-تخیلی نامید - یک داستان انسانی است.»

«میکی ۱۷» اقتباسی است از رمانی به همین نام نوشته «ادوارد اشتون» که فوریه ۲۰۲۲ منتشر شد. این فیلم داستانی در مورد کارمندی دارای تاریخ مصرف روایت می‌کند که به سیاره یخی «نیفهایم» فرستاده شده اما نمی‌پذیرد که کلونش «میکی ۸» جایگزین او شود. «استیون یئون» بازیگر فیلم «میناری» (Minari) و سریال «مردگان متحرک» (The Walking Dead)، «تونی کولت»، «مارک رافلو» و «نایومی اکی» دیگر بازیگران این فیلم علمی-تخیلی خواهند بود.

در بخشی از تیزر «میکی ۱۷» نشان داده می‌شود که شخصیت پتینسون با کلون خودش روبرو می‌شود و سعی می‌کند او را به قتل برساند. بونگ درباره اینکه چرا بازیگر «بتمن» (The Batman) را انتخاب کرده می‌گوید: «او ویژگی دیوانه‌واری در چشمانش دارد.»

پتینسون می‌گوید این دو شخصیت همسان «بسیار لذت‌بخش» بوده‌اند: ««میکی ۱۷» کمترین انتظار را از زندگی دارد و دنیا دائماً او را تحت فشار قرار می‌دهد.» بونگ می‌گوید «استیون یئون» در این فیلم نقش «یک مرد دیوانه دیگر» را بازی می‌کند و «نایومی آکی» در نقش دوست دختر او ظاهر خواهد شد.

در بخش دیگری از این رویداد «جرج میلر» کارگردان «فیوریوسا» (Furiosa) و «آنیا تیلور-جوی» و «کریس همسورث» بازیگران فیلم حضور پیدا کردند و از پیش‌درآمد «جاده خشم» (Mad Max: Fury Road) گفتند.

میلر می‌گوید: «برای روایت داستان «مکس دیوانه»، باید می‌دانستیم که هر وسیله، هر شخصیت، هر تجهیزات و هر حرکتی از کجا می‌آید. داستان پیشینه فیوریوسا را در طول این سال‌ها نوشتیم و «مکس دیوانه» را یک سال پیش از آن. وقتی «جاده خشم» به اندازه کافی کشش نشان داد متوجه شدیم که باید «فیوریوسا» را بسازیم.» در ادامه تیزری طولانی‌تر از فیلم پخش می‌شود و شخصیت اصلی در لحظه‌ای از آن می‌گوید: «مادرم و کودکی‌ام - می‌خواهم آن‌ها را پس بگیرم.»

تیلور-جوی به سالن‌داران می‌گوید: «این داستان درباره تعهد بی‌رحمانه یک زن به امید است. می‌بینیم که همه‌چیز را تجربه می‌کند اما آن امید از بین نمی‌رود. بازی در این نقش باعث افتخار بود.»

همسورث توضیح می‌دهد که چرا به این فیلم ملحق شده است: «در ابتدا به فیلمنامه بستگی داشت، به گفت‌وگویی که با جرج داشتم... باید عنصری از کاریزما در آن وجود می‌داشت.»

«فیوریوسا» قرار است برای اولین بار در جشنواره کن اکران شود. پس از آن جشنواره برادران وارنر این فیلم را ۲۴ مه در آمریکا پخش خواهد کرد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید