news-background
news-background

جرج لوکاس نخل طلای افتخاری کن را دریافت می‌کند

کارگردان «جنگ ستارگان» یک «نخل طلا» دریافت خواهد کرد.

جشنواره کن با یک «نخل طلا» از «جرج لوکاس» استقبال خواهد کرد. سه‌شنبه این هفته برگزارکنندگان کن تأیید کردند که کارگردان «جنگ ستارگان» ۲۵ مه این جایزه افتخاری را دریافت می‌کند. این مراسم در آخرین روز جشنواره این دوره برگزار می‌شود و از کانال فرانس ۲ پخش زنده خواهد شد.

در بیانیه کارگردان «دیوارنویسی آمریکایی» (American Graffiti) و «جنگ ستارگان» (Star Wars) آمده است: «جشنواره کن همیشه جایگاه ویژه‌ای در قلب من داشته است. وقتی اولین فیلم من «تی‌اچ‌ایکس ۱۱۳۸» (THX 1138) برای نمایش در بخشی موسوم به «دو هفته کارگردانان» برگزیده شد غافلگیر و خوشحال شدم. از آن زمان به بعد، چندین بار به عنوان نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده به جشنواره بازگشته‌ام. به این جایزه که برای من ارزش زیادی دارد افتخار می‌کنم.»

جشنواره کن با انتشار بیانیه‌ای از علاقه لوکاس به فناوری که او را به یکی از «پیشگامان جلوه‌های ویژه» تبدیل کرده ستایش می‌کند و می‌گوید او یکی از بنیان‌گذاران استودیوی پیکسار بوده اما از طرف دیگر یک تهیه‌کننده بزرگ است: «علاوه بر سه‌گانه «جنگ ستارگان»، او در تولید فیلم‌های افسانه‌ای کارگردانان دیگر همکاری کرده، از «کاگه‌موشا» (Kagemusha) «آکیرا کوروساوا» تا «ایندیانا جونز» که او خلق کرد.»

لوکاس که به لطف «جنگ ستارگان» و تهیه‌کنندگی پروژه‌های سینمایی و تلویزیونی به رتبه اول فهرست میلیاردرهای «فوربز» در سال ۲۰۲۴ رسیده، مدت‌هاست که صندلی کارگردانی را رها کرده است. «فرانسیس فورد کاپولا» پیش‌تر در مصاحبه با «ورایتی» گفته بود لوکاس باید فیلم‌های بیشتری می‌ساخت: «او اثری خلق کرد که سرخوشی و شادی و لذت برای بسیاری از مردم به همراه آورد – و حتی کمی حکمت. هر سودی که به حالش داشته استحقاقش را دارد. اگر غمگین هستم به این علت است که او فیلم‌های دیگری که می‌خواست را نتوانست بسازد. جورج یک انسان نابغه و بااستعداد است. فقط کافی است نگاهی بیندازید به «دیوارنویسی آمریکایی» او و همه‌ی نوآوری‌هایش را ببینید. باید فیلم‌های بیشتری چون این می‌دیدیم.»

جشنواره کن هفتاد و هفتم از ۱۴ تا ۲۵ مه برگزار خواهد شد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید