news-background
news-background

مل گیبسون: رابرت داونی جونیور پس از تحریم هالیوود از من حمایت کرد

«مل گیبسون» در مصاحبه با «اسکوایر» می‌گوید وقتی در سال ۲۰۰۶ یهودیان را لعن و نفرین کرد و از سوی هالیوود تحریم شد «رابرت داونی جونیور» از او حمایت کرده است.

بازیگر «شجاع‌دل» (‌Braveheart) از «جسارت و سخاوت و مهربانی» بازیگر «مرد آهنی» (Iron Man) و «اوپنهایمر» (Oppenheimer) ستایش می‌کند و می‌گوید: «یک بار، به وضعیت بدی دچار شده بودم و بازیگری‌ام رو به اتمام بود. مست بودم و در یک خودروی پلیس حرف‌های احمقانه‌ای زدم، و ناگهان: در فهرست سیاه قرار گرفتم. نماد افراد تحریم شده بودم. چند سال بعد [داونی] من را به یک مراسم اهدای جوایز دعوت کرد - ما همیشه مثل یک نوع ماشین الاکلنگی بوده‌ایم، و اگر او در واگن بود، من پایین پرت می‌شدم و اگر من در واگن بودم او پایین پرت می‌شد. بنابراین اتفاقی بی‌سابقه در هالیوود بود، اما او ایستاد و از من حمایت کرد. اقدام جسورانه و سخاوتمندانه و مهربانانه‌ای بود. به خاطر آن خیلی دوستش داشتم.»

داونی جونیور که یهودی است در سال ۲۰۱۱ گیبسون را به مراسم اهدای جوایز «سینماتک آمریکا» دعوت کرد و روی صحنه از جانب او سخنرانی کرد و از هالیوود درخواست کرد که گیبسون بخشیده شود و «همان لوح پاکی که به من دادید به او بدهید، و اجازه دهید بدون شرمندگی به مشارکت در این هنر جمعی ادامه دهد.» او اضافه کرد: «مگر اینکه هیچ خطایی از شما سر نزده باشد که در آن صورت وارد یک صنعت لعنتی اشتباه شده‌اید.»

داونی جونیور در دهه ۱۹۹۰ گرفتار پرونده‌های حقوقی متعددی بود و در سال ۱۹۹۷ به جرم حمل هروئین، کوکائین و یک اسلحه بازداشت شد. داونی یک سال بعد پس از آنکه حاضر نشد به فرمان دادگاه آزمایش مواد بدهد حدود چهار ماه به زندان رفت. او یک بار دیگر در سال ۱۹۹۹ حاضر نشد آزمایش بدهد و سه سال به زندان افتاد. اما چهار ماه پس از آزادی دوباره به جرم حمل مواد بازداشت شد.

نولان پیش‌تر در مصاحبه با داونی معترف شده بود که از انتخاب او برای نقش «مترسک» در فیلم «بتمن آغاز می‌کند» (Batman Begins) کمی نگران بوده است: «همه نوع ماجرایی درباره اینکه چقدر دیوانه‌وار رفتار می‌کردی شنیده بودم. فقط چند سال بعد بود که با تو تماس گرفتم.»

سوابق داونی باعث شده بود که مارول در ابتدا تمایلی به همکاری با او نداشته باشد هرچند انتخاب اول «دیوید میزل» مدیر سابق استودیو بود. میزل سال گذشته گفت هیأت مدیره در آن زمان معتقد بود قرار دادن آینده کمپانی «در دستان یک معتاد دیوانگی» است: «به آن‌ها کمک کردم درک کنند برای این نقش عالی است. همگی اطمینان پیدا کردیم که او پاک شده و پاک می‌ماند.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۲۳ فروردین ۱۴۰۳ ۱۴:۵۲

اگه منظورتون نقش scarecrew هستش دارین اشتباه میزنین چون اون رو رابرت بازی نکرد. کیلین مورفی بازی کرده بود.

نمایش اسپویل
۲۳ فروردین ۱۴۰۳ ۱۸:۴۹

درود، پاسخ: " قبلش قرار بوده به داونی پیشنهاد کنه نقش رو "

نمایش اسپویل