news-background
news-background

هالیوود ریپورتر: Megalopolis کاپولا «به اندازه کافی تجاری نیست»؛ Glimpses of the Moon فیلم بعدی کاپولا

کاپولا اولین جزئیات از فیلم بعدی‌اش پس از «مگالوپلیس» را فاش کرد.

نشریه «هالیوود ریپورتر» می‌نویسد فیلم ۱۲۰ میلیون دلاری «مگالوپلیس» (Megalopolis) «فرانسیس فورد کاپولا» که به صورت آزمایشی اکران شده «بیش از حد تجربی» و «به اندازه کافی تجاری نیست» و بسیاری از استودیوهای بزرگ ممکن است تمایلی به سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیون دلاری برای بازاریابی و پخش آن نداشته باشند.

با اکران آزمایشی فیلم فاش شده بود که تازه‌ترین ساخته کارگردان «پدرخوانده» (The Godfather) «گیج‌کننده»، «غیرقابل‌تعریف»، «مناسب یک موزه» و «اثر یک مرد دیوانه» است و بنابراین انتظار نمی‌رفت که به یک بلاکباستر یا موفقیت تجاری بزرگ بدل شود. اما کاپولا همه خطرها را پذیرفته و بودجه ۱۲۰ میلیون دلاری فیلم را به صورت کامل تأمین کرده.

در گزارش «هالیوود ریپورتر» آمده است که «مگالوپلیس» برای پیدا کردن پخش‌کننده باید با یک «سراشیبی تند» روبرو است. یک پخش‌کننده می‌گوید: «فروش این فیلم به مخاطب گسترده بسیار دشوار است.» یک منبع ناشناس دیگر می‌گوید تشخیص شخصیت‌های خوب و بد در «مگالوپلیس» دشوار بوده در حالی که مدیر یک استودیو می‌گوید این فیلم شاید به پلتفرم‌های استریم برود اما بسیار بعید است که کاپولا با نتفلیکس و آمازون به توافق برسد.

استودیوهای یونیورسال و فوکس بنا بر ادعای «هالیوود ریپورتر» تمایلی به پخش «مگالوپلیس» ندارند. مدیر یک استودیو به این نشریه می‌گوید: «[«مگالوپلیس»] فیلم خیلی خوبی نیست، و تماشای آن غم‌انگیز است. هر کسی که برای بازاریابی و پخش آن هزینه کند، زیان مالی خواهد کرد. کارنامه کاپولا نباید این‌گونه به پایان برسد.»

«هالیوود ریپورتر» نشریه‌ای است که در زمان فیلمبرداری پروژه گزارش داد کاپولا از جلوه‌های ویژه فیلم راضی نیست و تمامی اعضای آن گروه را اخراج کرده اما کاپولا و «آدام درایو» این ادعا و وجود هرگونه حواشی منفی را تکذیب کردند. درایور از سوی دیگر در مصاحبه دیگری گفته بود: «یکی از بهترین تجارب فیلمبرداری عمرم بوده است. و آثاری که او می‌سازد، اصول معینی ندارد. بسیار منحصر به فرد و نوآورانه است و امیدوارم که برای همه قابل وصول باشد. امیدوارم که دافعه نداشته باشد و برای گروه معینی از مخاطبین نباشد، برای همه است. و کاپولا همه انتظارات شما را برآورده می‌کند.»

کاپولا یکشنبه شب این هفته پس از مراسم اکران ویژه «انجمن پنبه» (The Cotton Club) در آتلانتا به پرسش‌های بسیاری پاسخ داده و می‌گوید جشنواره‌های کن و ونیز سخت تلاش می‌کنند «مگالوپلیس» را به دست بیاورند. فهرست فیلم‌های پذیرفته شده در جشنواره کن امسال ۱۱ آوریل منتشر خواهد شد.

این فیلمساز در بخش دیگری از مراسم می‌گوید فیلم بعدی او اقتباس از «گوشه چشمی به ماه» (The Glimpses of the Moon) نوشته «ادیث وارتون» خواهد بود و از «حقیقت تلخ» (The Awful Truth) «لئو مک‌کری» الهام می‌گیرد. داستان این دو رمان و فیلم درباره زوجی است از یکدیگر جدا می‌شوند اما دوری را سخت‌تر از آنچه تصور می‌کردند می‌یابند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید