news-background
news-background

رابرت داونی جونیور می‌گوید پس از دریافت اسکار حاضر است به مارول برگردد: شوخی اسکار کیمل اهمیتی نداشت

داونی جونیور از بازگشت به مارول و شوخی اسکار کیمل می‌گوید.

«رابرت داونی جونیور» در مصاحبه با «اسکوایر» می‌گوید پس از دریافت اسکار با «اوپنهایمر» (Oppenheimer) حاضر است «با خوشحالی» به «دنیای سینمایی مارول» برگردد و نقش «مرد آهنی» را بازی کند. او از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۹ و فیلم «انتقام‌جویان: آخر بازی» (Avengers: Endgame) این نقش را بازی کرد. پس از شکست‌های تجاری پیاپی مارول شایعه بازگشت بازیگران قبلی «دنیای سینمایی مارول» از جمله داونی و «کریس اوانز» شنیده شده است.

او در پاسخ به این پرسش که آیا حاضر است به «دنیای سینمایی مارول» برگردد یا نه می‌گوید: «با خوشحالی. بخشی جدایی‌ناپذیر از دی‌ان‌ای من است. آن نقش من را انتخاب کرد. و ببینید، همیشه می‌گویم: «هرگز به کوین فایگی شک نکنید.»»

مدیر استودیوی مارول دسامبر گذشته در مصاحبه با «ونیتی فیر» گفته بود که داونی بازنخواهد گشت و در آن صورت خروج بی‌نقص او با «انتقام‌جویان: آخر بازی» دچار خدشه می‌شود: «آن لحظه را حفظ خواهیم کرد و دوباره به آن دست نخواهیم زد. چندین سال سخت کار کردیم تا به آنجا رسیدیم، و هرگز تمایلی نداریم به هیچ طریقی آن را به شکلی سحرآمیز باطل کنیم.» داونی در مصاحبه با پادکست «راب لو» در ماه ژانویه گفته بود مارل «هنوز» به او پیشنهاد بازگشت را ارائه نکرده است.

در بخش دیگری از مصاحبه با «اسکوایر»، «گوئینت پالترو» بازیگر نقش «پپر پاتس» در «دنیای سینمایی مارول» به یاد می‌آورد که داونی پیش از هر روز فیلمبرداری «مرد آهنی» (Iron Man) جملاتی را بداهه‌پرداری می‌کرده است: «روش ما این بود که من و رابرت و جان فاورو [کارگردان «مرد آهنی»] صبح‌ها به تریلر جان می‌رفتیم و رابرت می‌گفت: «من این جملات لعنتی را نمی‌گویم» و آن‌ها را دور می‌انداخت. و بعد یا در تریلر یا در صحنه فیلمبرداری بداهه‌پردازی می‌کرد... بنابراین بسیاری از آن جملات معروف ۱۰ دقیقه پیش از بیان شدن نوشته شده بودند.»

داونی جونیور در بخش دیگری از مصاحبه به شوخی اسکار «جیمی کیمل» واکنش نشان داده است. کیمل در آن مراسم با اعتیاد داونی در سال‌های گذشته شوخی کرد و شب اسکار را یکی از «نقاط عطف» دوران بازیگری او نامیده بود. داونی جونیور به «اسکوایر» می‌گوید: «مهم نیست. جیمی کیمل را دوست دارم. به نظر من او یک گنجینه ملی است.»

«جودی فاستر» که در فیلم «خانه برای تعطیلات» (Home for the Holidays) در سال ۱۹۹۵ با داونی جونیور همکاری کرده در همین مصاحبه به یاد می‌آورد که از این بازیگر می‌ترسیده است. او می‌گوید داونی جونیور در آن سال‌ها به‌شدت درگیر اعتیاد بوده:‌ «در مقطعی از فیلمبرداری او را به کناری بردم و گفتم: «ببین، از آنچه به این فیلم بخشیده‌ای سپاسگزارم. اما از اتفاقی که از این پس برای تو می‌افتد می‌ترسم.»

فاستر به عنوان کارگردان فیلم می‌گوید این فرصت را به داونی جونیور داده چون او را یک «نابغه» می‌دانسته است: «خلاقیت انگشت کوچک او بش از تمام زندگی من بود اما انضباط نداشت.» او اضافه می‌کند: «به توانایی آدم‌ها در ایجاد تغییر در صورت تمایل باور دارم، و او می‌خواست که تغییر کند.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید