news-background
news-background

افتتاحیه ۱۰ میلیون دلاری فیلم Monkey Man؛ فیلم Kung Fu Panda 4 از ۴۰۰ میلیون دلار عبور کرد

به‌روزرسانی یکشنبه: «گودزیلا و کونگ: امپراتوری جدید» (Godzilla x Kong: The New Empire) لجندری و برادران وارنر با کاهش فروش ۶۰ درصدی و با ۳۱.۷ میلیون دلار در هفته دوم اکران رتبه اول را در آمریکای شمالی حفظ کرد. این فیلم پس از ده روز از فروش داخلی ۱۳۵ میلیون دلاری عبور کرده است.

«مرد میمونی» (Monkey Man) یونیورسال به کارگردانی «دو پاتل» با ۱۰.۱ میلیون دلار در هفته اول اکران به رده دوم رسیده است. استقبال مخاطبین از این فیلم با نمره B+ «سینمااسکور» می‌تواند فروش آن در هفته‌های بعد را تضمین کند. یونیورسال این فیلم را در ۲۷ بازار بین‌المللی اکران کرده تا فروش جهانی آن از ۱۲.۷ میلیون دلار عبور کند.

«شکارچیان روح: امپراتوری یخ‌زده» (Ghostbusters: Frozen Empire) سونی با ۹ میلیون دلار و ۸۸.۸ میلیون دلار پس از سه هفته در رتبه سوم پرفروش‌ترین‌های ایالات متحده و کانادا قرار گرفته است.

«گودزیلا و کونگ: امپراتوری جدید» این هفته از ۳۶۱ میلیون دلار و «پاندای کونگ‌فوکار ۴» (Kung Fu Panda 4) از فروش جهانی ۴۰۰ میلیون دلاری عبور کردند و «تلماسه ۲» (Dune: Part Two) ۶۶۰ میلیون دلار را در بازارهای جهانی پشت سر گذاشت.

«اولین طالع نحس» (The First Omen) با ۸.۴ میلیون دلار به رتبه چهارم رسیده و پس از اکران رد ۴۳ بازار خارجی از ۱۷.۵ میلیون دلار در سراسر دنیا گذر کرده است. این فیلم با ۱.۶ میلیون دلار در مکزیک به رتبه سوم رسید و در اندونزی ۷۰۰ هزار دلار، در بریتانیا ۷۰۰ هزار دلار، در کره جنوبی ۶۰۰ هزار دلار، و در برزیل ۶۰۰ هزار دلار فروخته است.

«گودزیلا و کونگ: امپراتوری جدید» این هفته در ۶۹ بازار خارجی فروش ۵۹.۳ میلیون دلاری را ثبت کرده در حالی که فروش آیمکس آن به ۳۴ میلیون دلار می‌رسد. این دنباله به کارگردانی «آدام وینگارد» در فرانسه ۲.۹ و در آلمان ۲.۷ میلیون دلار فروخته و در چین تا یکشنبه از ۹۲.۲ میلیون دلار عبور کرده است. پرفروش‌ترین بازارهای خارجی «امپراتوری جدید» تا امروز چین با ۹۲ میلیون دلار، مکزیک با ۲۴ میلیون دلار، بریتانیا با ۱۱ میلیون دلار، هند با ۱۰ میلیون دلار و استرالیا با ۷ میلیون دلار بوده‌اند. این فیلم هنوز در خاور میانه و ژاپن اکران نشده است.

«پاندای کونگ‌فوکار ۴» یونیورسال و دریم‌ورکس این هفته در ۷۶ کشور فروش ۲۷.۴ میلیون دلاری را ثبت کرد و از ۴۱۰.۴ میلیون دلار عبور کرد. پرفروش‌ترین بازارهای بین‌المللی این فیلم تا امروز چین با ۴۲.۷ میلیون دلار، مکزیک با ۳۲ میلیون دلار، بریتانیا با ۱۶ میلیون دلار، آلمان با ۱۳ میلیون دلار و ایتالیا با بیش از ۱۰ میلیون دلار بوده‌اند.

«تلماسه ۲» به کارگردانی «دنی ویلنوو» این هفته در ۷۳ کشور فروش ۱۱.۲ میلیون دلاری را رقم زده است. فروش خارجی این فیلم به ۴۰۰ میلیون دلار نزدیک شده و در سینماهای آیمکس سراسر دنیا ۱۳۹ میلیون دلار فروخته است. پرفروش‌ترین بازارهای خارجی این فیلم تا امروز چین با ۴۷.۷ میلیون دلار، بریتانیا با ۴۶ میلیون دلار، آلمان با ۳۵.۶ میلیون دلار، فرانسه با ۳۶.۴ میلیون دلار و استرالیا با ۲۱ میلیون دلار بوده‌اند.

فروش «اوپنهایمر» (Oppenheimer) در ژاپن این هفته از ۵.۵ میلیون دلار عبور کرد. این فیلم با ۶۳۸ میلیون دلار پرفروش‌ترین فیلم «کریستفر نولان» در بازارهای خارجی بوده و در حال حاضر به ۹۶۸ میلیون دلار در سراسر دنیا رسیده است.

به‌روزرسانی شنبه: فیلم «گودزیلا و کونگ: امپراتوری جدید» (Godzilla x Kong: The New Empire) همچنان به سمت فروش ۳۰ میلیون دلاری در هفته دوم حرکت می‌کند در حالی که «مرد میمونی» (Monkey Man) یونیورسال با بازی «دو پاتل» بهتر از «اولین طالع نحس» (The First Omen) فروش کرده و با ۱۰.۵ میلیون دلار در رده دوم قرار می‌گیرد.

فیلم جدید پاتل از سینماروها نمره B+ «سینمااسکور» دریافت کرده و دارای ۳۸ درصد مخاطب اروپایی تبار، ۲۵ درصد لاتین تبار، ۱۴ درصد آفریقایی تبار، ۱۷ درصد آسیایی تبار و ۶ درصد از سایر نژادهاست. با این حال برای هر دو فیلمی جدید این هفته فروش بالاتر از ۱۲ میلیون دلاری پیش‌بینی می‌شد. یونیورسال برای تیزرهای تلویزیونی «مرد میمونی» حدود ۱۶ میلیون دلار هزینه کرده است.

«اولین طالع نحس» با بودجه ۳۰ میلیون دلاری ساخته شده و از مخاطبین نمره C «سینمااسکور» دریافت کردهو دارای ۳۹ درصد خریدار بلیت اروپایی تبار، ۳۹ درصد لاتین تبار، ۹ درصد آفریقایی تبار، ۸ درصد آسیایی تبار و ۶ درصد از سایر نژادهاست.

فروش تمامی فیلم‌ها در این آخر هفته به ۸۶ میلیون دلار رسیده و ۵۸ درصد کاهش را نسبت به یک سال قبل نشان می‌دهد. سال گذشته در این هفته فیلم «برادران سوپر ماریو» (Super Mario Bros Movie) اکران شد تا فروش فیلم‌ها از ۲۰۴ میلیون دلار عبور کند.

به‌روزرسانی جمعه: فیلم «گودزیلا و کونگ: امپراتوری جدید» (Godzilla x Kong: The New Empire) برادران وارنر و لجندری در دومین هفته اکران به دنبال فروش ۲۸ میلیون دلاری است. این فیلم که از ۱۰۰ میلیون دلار در آمریکای شمالی عبور کرده در روز جمعه حدود ۸ میلیون دلار فروخته و کاهش ۶۵ درصدی را نسبت به هفته اول نشان داده است.

«مرد میمونی» (Monkey Man) یونیورسال این هفته در بیش از سه هزار سالن سینما اکران شده و پس از فروش ۱.۴ میلیون دلاری در پنجشنبه شب، به دنبال افتتاحیه ۱۰.۵ میلیون دلاری است. «دو پاتل» با «مرد میمونی» اولین فیلم بلندش در مقام کارگردان را ساخته است. یونیورسال و مانکی‌پا با مدیریت «جردن پیل» این فیلم را با قراردادی کمتر از ۱۰ میلیون دلاری از استودیوی ورشکسته بران  خریداری کرده بود.

پاتل برای اکران «مرد میمونی» به جشنواره «جنوب از جنوب غربی» سفر کرد و با نقدهای مثبتی روبرو شد. این فیلم تا این لحظه امتیاز ۸۵ درصد «راتن تومیتوز» دریافت کرده در حالی که برای «اولین طالع نحس» امتیاز ۸۱ درصد ثبت شده است. فروش روز اول «مرد میمونی» با «شمالی» (The Northman) «رابرت اگرز» که به افتتاحیه ۱۲.۲ میلیون دلاری رسید قابل مقایسه است.

فیلم «اولین طالع نحس» (The First Omen) دیزنی و قرن بیستم که پیش‌درآمدی برای فیلم «ریچارد دانر» است، حدود ۳ میلیون دلار در روز جمعه فروخته و به دنبال افتتاحیه ۱۰ میلیون دلاری است. مخاطبین در شبکه‌های اجتماعی نگاه مثبتی به این فیلم ندارند اما هواداران قدیمی چندگان برای دیدن این دنباله هیجان‌زده‌اند.

«شکارچیان روح: امپراتوری یخ‌زده» (Ghostbusters: Frozen Empire) سونی این هفته به دنبال فروش ۸ میلیون دلاری و رتبه چهارم است. این فیلم تا یکشنبه از فروش ۸۷ میلیون دلاری عبور خواهد کرد. انیمیشن «پاندای کونگ‌فوکار ۴» (Kung Fu Panda 4) دریم‌ورکس از فروش داخلی ۱۶۵ میلیون دلاری عبور کرده و در چهارمین هفته اکران به دنبال فروش ۷ میلیون دلاری است.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید