news-background
news-background

جیمی کیمل: آمریکا در مقایسه با ژاپن «کثیف و تهوع‌آور» است

کیمل از تجربه سفر به ژاپن گفته است.

«جیمی کیمل» کمدین آمریکایی می‌گوید استانداردهای بهداشتی ژاپن نگاه او به وطنش را تغییر داده و پس از بازگشت از آسیای شرقی بیش از همیشه احساس می‌کند که کشورش «کثیف» است.

کیمل در اپیزود سه‌شنبه شب برنامه تلویزیونی خود (Jimmy Kimmel Live) می‌گوید هفت را در ژاپن گذرانده است: «اما حالا پس از سفر به ژاپن، متوجه شده‌ام که اینجا، این ایالات متحده‌ای که همیشه آن را مدح و ستایش می‌کنیم، یک کشور کثیف و تهوع‌آور است.»

او به ویژه از سرویس‌های بهداشتی ژاپن شگفت‌زده شده است: «نه تنها به یک سرویس بهداشتی کثیف برخورد نکردم، بلکه سرویس‌های بهداشتی توکیو و کیوتو تمیزتر از اتاق‌های جراحی ما در اینجاست.»

مجری ادامه می‌دهد: «مثل این است که تمام کشور دیزنی‌لند باشد، و ما در [شهر بازی] «شش پرچم» باشیم. سی و شش ساعت است که برگشته‌ام. هیچ‌وقت بیش از این احساس کثیفی نکرده بودم.»

کیمل می‌گوید توکیو حتی بدون سطل‌های آشغال که پس از حملات گاز سارین در متروهای شهر در سال ۱۹۹۵ برچیده شدند به این پاکیزگی است: «همه آشغال‌های شما را تمیز می‌کنند. و بله آشغال‌های خودشان را هم تمیز می‌کنند. ما در مقایسه با ژاپنی‌ها گرازیم.»

ژاپن در سراسر دنیا با مردمی که به پاکیزگی اهمیت می‌دهند شناخته می‌شوند. در زمان برگزاری جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲، تصاویر رختکن تیم ملی این کشور پس از مغلوب کردن آلمان بحث‌برانگیز شده بود.

«وم وندرس» پیش‌تر گفته بود پس از بازدید از سرویس‌های بهداشتی عمومی ژاپن فیلم «روزهای عالی» (Perfect Days) را ساخته است.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید