news-background
news-background

فروش ۳۵ میلیون دلاری The Boy and the Heron در چین

فیلم برنده اسکار «پسر و مرغ ماهی‌خوار» (The Boy and the Heron) به کارگردانی «هایائو میازاکی» شروع قدرتمندانه‌ای در بازار چین داشته است. «ورایتی» گزارش داده است که این فیلم چهارشنبه این هفته ۱۳.۸ میلیون دلار فروخته و تا پنجشنبه به ۳۵.۲ میلیون دلار رسیده است.

اکران فیلم‌های جدید در چین معمولاً از جمعه آغاز می‌شود اما «پسر و مرغ ماهی‌خوار» از چهارشنبه به نمایش درآمده تا با تعطیلات سه روزه محلی فرصت بیشتری برای فروش داشته باشد.

«گودزیلا و کونگ: امپراتوری جدید» (Godzilla x Kong: The New Empire) لجندری و برادران وارنر که هفته پیش در چین اکران شده بود با ۵.۲ میلیون دلار پایین‌تر از «پسر و مرغ ماهی‌خوار» قرار دارد. فیلم میازاکی در روز دوم اکران در چین ۲۲ میلیون دلار و «امپراتوری جدید» در روز هفتم ۱۱ میلیون دلار فروخته‌اند. «امپراتوری جدید» با این فروش از ۶۶ میلیون دلار در چین عبور کرده است.

«پسر و مرغ ماهی‌خوار» در حال تبدیل شدن به پرفروش‌ترین فیلم ژاپنی بازار چین است. این فیلم ژوئیه گذشته در ژاپن ۶۱ میلیون دلار فروخت و پس از اکران در آمریکای شمالی از ماه دسامبر، به فروش ۴۶ میلیون دلاری رسید. تازه‌ترین ساخته میازاکی در کره جنوبی ۱۴.۸ میلیون دلار، در فرانسه ۱۲.۳ میلیون دلار و در بریتانیا ۵.۶ میلیون دلار فروخته است.

سال گذشته انیمه «سوزومه» (Suzume) ۱۱۴ میلیون دلار در چین فروخت. این بازار تا پایان ماه مارس ۵۰ درصد بزرگتر از آمریکای شمالی بوده و از ۲.۳۲ میلیارد دلار گذر کرده در حالی که فروش سالانه ایالات متحده و کانادا بنا بر گزارش «کام‌اسکور» به ۱.۴۷ میلیارد دلار می‌رسد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید