news-background
news-background

دفاع بی‌بی‌سی از اتهام جایگزینی یک بازیگر زن با هوش مصنوعی

«سارا پویزر» بی‌بی‌سی را متهم می‌کند که در یکی از پروژه‌های آینده شبکه با هوش مصنوعی جایگزین شده است. بی‌بی‌سی در بربر این اتهام از خود دفاع کرده و می‌گوید از هوش مصنوعی برای دوبله برخی صحنه‌ها استفاده شده تا خواسته خانواده یک فرد در حال مرگ را برآورده کند.

در بیانیه شبکه آمده است: «ما در حال تولید مستند بسیار حساسی هستیم که با همکاری افراد نزدیک به مرگ و ناتوان در گفت‌وگو ساخته شده. با خانواده آن‌ها همکاری نزدیکی داشته‌ایم تا بررسی کنیم که چگونه می‌توانیم صدای مشارکت‌کننده را در پایان فیلم زمانی که کلماتی که نوشته‌اند خوانده می‌شوند، به بهترین شکل نمایش دهیم. در این شرایط بسیار ویژه و با در نظر گرفتن خواسته‌های خانواده، موافقت کرده‌ایم که از هوش مصنوعی برای بخش کوتاهی از بازسازی صدایی استفاده کنیم که اکنون دیگر شنیده نمی‌شود.»

پویزر سه‌شنبه هفته پیش در شبکه اجتماعی ایکس ایمیلی را به اشتراک گذاشته بود که در آن نوشته شده:‌ «به خاطر تأخیر متأسفیم - برای استفاده از صدایی که با هوش مصنوعی تولید شده از بی‌بی‌سی مجوز گرفته‌ایم بنابراین دیگر به سارا احتیاجی نداریم.» این بازیگر می‌نویسد:‌ «بیدارکننده است.»

پیش از انتشار بیانیه بی‌بی‌سی چند بازیگر از جمله «میلتوس یرولمو» بازیگر سریال «بازی تاج‌وتخت» (Game of Thrones) از پویزر حمایت کردند. «استیو مارتین» کمدین آمریکایی می‌نویسد: «بخش زیادی از درآمد من از گویندگی است. بدون آن باید حرفه دیگری انتخاب کنم. این باعث می‌شود که بخواهم منفجر شوم.»

پویزر بیشتر با نقش «دانا» در نمایش موزیکال «ماما میا!» (Mamma Mia) شناخته می‌شود و سابقه بازی در سریال‌هایی چون «ایست‌اندرز» (Eastenders) را دارد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید