news-background
news-background

لوک بسون دنباله Lucy را نمی‌سازد: تارانتینو برای بازنشستگی پس از ۱۰ فیلم از من الهام گرفت

بسون از ایده بازنشستگی پس از ده فیلم و دنباله «لوسی» گفته است.

«کوئنتین تارانتینو» از چند سال قبل اعلام کرده است که پس از کارگردانی ده فیلم از فیلمسازی برای سینما کناره‌گیری می‌کند. دهمین فیلم بلند او «منتقد سینما» (The Movie Critic) خواهد بود که بازیگران آن به صورت رسمی معرفی نشده‌اند. این کارگردان پس از «منتقد سینما» فیلم دیگری نمی‌سازد اما می‌گوید ممکن است در مدیوم‌های دیگر از جمله تلویزیون کارگردانی را ادامه دهد.

«لوک بسون» در مصاحبه جدیدی با پادکست «دیسکورس» ادعا کرده است که تارانتینو با الهام از او بازنشستگی پس از ده فیلم را اعلام کرده است. کارگردان «لوسی» (Lucy) به این ایده پایبند نبوده و سال گذشته بیست و یکمین فیلمش «سگ‌باز» (Dogman) را اکران کرده است.

بسون می‌گوید: «جالب این است که مدت‌ها قبل آن را به تارانتینو گفتم. بنابراین او از من تقلید کرد. وقتی این را به او گفتم صادقانه حرف می‌زدم. وقتی شش یا هفت فیلم ساخته بودم این را گفتم. روشی بود برای تمرکز کردن و گفتم: «اگر فقط ۱۰ گلوله داشته باشم، باید با سه گلوله آخر احتیاط کنم.»»

این فیلمساز اضافه می‌کند که برای کنار آمدن با وسوسه همکاری با استودیوهای هالیوود با خود عهد می‌‌کند که بیش از ده فیلم نسازد: «چون در آن زمان هالیوود، سیرن‌های زیادی می‌آمدند و به من می‌گفتند: «این فیلمنامه را بگیر.» و پروژه‌هایی که پیشنهاد می‌کردند بد نبودند اما دنباله بودند - [بخشی از] ماشین فیلمسازی هالیوود. و پول زیادی پیشنهاد می‌کردند. [می‌گفتم] نمی‌خواهم. می‌خواهم خودم باشم، و خالص بمانم. بنابراین باید راهی برای مقاومت در برابر سیرن‌های این پریان دریایی پیدا می‌کردم. و روشی که پیدا کردم این بود که بگویم: «۱۰ فیلم می‌سازم، یعنی اگر قرار باشد دو فیلم دیگر بسازم، نمی‌توانم آن پیشنهادها را قبول کنم. باید فیلمی بسازم که بیشتر به آنچه می‌خواهم شبیه باشد.»»

بسون در حال فیلمبرداری «دراکولا: یک داستان عاشقانه» (Dracula: A Love Tale) با همکاری «کریستف والتس» و «کیلب لاندری جونز» است اما می‌گوید بازنشستگی‌اش به زودی فراخواهد رسید: «شاید بهتر باشد که یکی دو فیلم دیگر بسازم چون هنوز حرف‌های زیادی برای گفتن دارم. برای اولین بار به شما می‌گویم که سه فیلم دیگر می‌سازم و دیگر ادامه نمی‌دهم. بنابراین پس از «دراکولا» دو فیلم دیگر در راه است و پس از آن‌ها دیگر مزاحم نمی‌شوم.»

در سال ۲۰۱۷ گزارش شده بود که دنباله «لوسی» در دست ساخت است اما بسون در بخش دیگری از مصاحبه می‌گوید: «مشکل اینترنت گاهی این است که نمی‌دانید [منشأ شایعه‌ها] از کجاست. گاهی نام خودم را در کنار فیلم‌هایی می‌بینم که از آن‌ها آگاهی ندارم.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید