news-background
news-background

نقدهای فیلم Godzilla x Kong: The New Empire: گودزیلا منهای همه‌چیز

«گودزیلا و کونگ: امپراتوری جدید» نقدهای مثبت زیادی دریافت نکرده است.

اولین نقدهای فیلم «گودزیلا و کونگ: امپراتوری جدید» (Godzilla x Kong: The New Empire) پنجشنبه شب این هفته اجازه انتشار پیدا کردند و امتیاز ۵۹ درصد منتقدین در «راتن تومیتوز» و «متاکریتیک» ۵۰ برای آن به ثبت رسید.

هواداران چندگانه فروش ۸ میلیون دلاری را در پیش‌نمایش‌ها برای این دنباله رقم زده‌اند و انتظار می‌رود افتتاحیه ۱۳۵ میلیون دلاری رقم بخورد اما منتقدین زیادی فیلم جدید وینگارد را نکوهش می‌کنند و غیرضروری می‌دانند. این در حالی است که فیلم ژاپنی «گودزیلا منهای یک» (Godzilla Minus One) به کارگردانی «تاکاشی یامازاکی» پرفروش شده و نقدهای مثبتی دریافت کرده است.

«امپراتوری جدید» به کارگردانی «آدام وینگارد» دنباله‌ای برای «گودزیلا علیه کونگ» (Godzilla vs. Kong) است که در سال ۲۰۲۱ اکران شد و گودزیلا و کونگ را پس از شکست مکاگودزیلا دنبال می‌کند که آماده نبرد با تهدید مرموز «زمین میان‌تهی» می‌شوند. «ربکا هال»، «برایان تایری هنری» و «هیلی هاتل» نقش‌های پیشین خود را در این دنباله تکرار کرده‌اند و «دن استیونز»، «فالا چن» و «ریچل هوس» از جمله بازیگران جدید فیلم خواهند بود.

منتقد «هالیوود ریپورتر» می‌نویسد: «در مقطعی از فیلم، گودزیلا، خسته از پای کوبیدن، می‌خوابد تا در کولوسیوم رم چرتی بزند که استحقاقش را دارد. این قابل‌درک‌ترین لحظه فیلم است.»

منتقد «ورایتی» می‌نویسد: «این فیلم می‌تواند دل شما را به درد بیاورد. اما نه به این علت که برای دنبال کردن خیلی پیچیده است. دلیل پیچیدگی واقعی آن این است: چرا باید اهمیت بدهیم؟ درباره همه این اتفاقات؟»

منتقد «ایندی‌وایر» نوشته است: «این فیلم که به کارتون‌های خام‌دستانه و ابلهانه صبح شنبه شبیه است شاید بتواند «گودزیلا منهای همه‌چیز» نام بگیرد، فقط به این علت عنوان «گودزیلا منهای همه‌چیز به علاوه دن استیونز با پیراهن هاوایی» برای آن کافی نیست.»

منتقد «امپایر» می‌نویسد: «فیلم‌های «مانسترورس» که با «گودزیلا» در سال ۲۰۱۴ «گرث ادواردز» شروع شد، با هر فیلم کمتر تلخ و بیشتر احمقانه شده‌اند، گرایشی که به واسطه بازگشت «آدام وینگارد» در مقام کارگردان ادامه پیدا کرده. در بهترین حالت، بخش‌هایی از آن از هرج‌ومرج هیولایی تشکیل شده، هرچند برای دیدن نبرد زوج اصلی باید مدت زیادی منتظر بمانیم.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید