news-background
news-background

تمجید اسپیلبرگ از Dune: Part Two ویلنوو: یکی از درخشان‌ترین فیلم‌های علمی-تخیلی

اسپیلبرگ «تلماسه ۲» را یکی از «درخشان‌ترین» آثار علمی-تخیلی تاریخ می‌داند.

«استیون اسپیلبرگ» در پادکست «کات کارگردان» اتحادیه کارگردانان آمریکا به ستایش از فیلم «تلماسه ۲» (Dune: Part Two) «دنی ویلنوو» پرداخته و آن را یکی از «درخشان‌ترین» آثار علمی-تخیلی عمر خود نامیده است.

او به ویلنوو می‌گوید: «اجازه دهید در ابتدا بگویم فیلمسازانی وجود دارند که دنیا خلق می‌کنند. فهرستی طولانی از آن‌ها وجود ندارد و ما بسیاری از آن‌ها را می‌شناسیم. با [ژرژ] ملی‌یس، دیزنی و کوبریک، و جرج لوکاس شروع می‌شوند. ری هری‌هاوزن را در این فهرست قرار می‌دهم. فلینی دنیاهای خودش را خلق کرد. تیم برتون. وجود وس اندرسون، پیتر جکسون، جیمز کامرون، کریستفر نولان، ریدلی اسکات، گی‌یرمو دل تورو بدیهی است. فهرست این افراد می‌تواند ادامه داشته باشد اما طولانی نیست و من عمیقاً و شدیداً باور دارم که شما یکی از تازه‌ترین اعضای این گروه هستید.»

اسپیلبرگ در ادامه یکی از صحنه‌های محبوبش در «تلماسه ۲» با بازی «تیموتی شالامی» و سوار شدن او بر یک سندورم را به یاد می‌آورد: «داستان عشق‌ورزی به کویر است، اما برای چنین فیلمی عطش زیادی به آب در آن وجود دارد. با وجود همه شن‌ها، این فیلم در واقع درباره آب است. آب‌های مقدسی که مشتاق چمنزارهای سرسبزند و آب‌های آبی زندگی.»

او ادامه می‌دهد: «از کویر فیلمبرداری می‌کنید تا به اقیانوس و دریا تشبیه‌اش کنید. سندورم‌ها مثل مارهای دریایی بودند. و آن صحنه سواری روی سندورم‌ها یکی از بهترین لحظاتی است که به عمرم دیده‌ام. به عمرم! اما کاری کرده‌ای که کویر مثل یک مایع به نظر برسد.» اسپیلبرگ اضافه می‌کند: «یکی از درخشان‌ترین فیلم‌های علمی-تخیلی که به عمرم دیده‌ام را ساخته‌ای... حقیقتاً یک اثر حماسی بصری است و نیز پر از شخصیت‌هایی که بسیار بسیار عمیق پرداخت شده‌اند.»

فیلم «تلماسه ۲» با بازی شالامی، «زندیا»، «آستین باتلر»، «فلورنس پیو»، «ربکا فرگوسن» و بسیاری دیگر از رمان علمی-تخیلی «فرانک هربرت» اقتباس شده و به زودی از ۶۰۰ میلیو دلار در سراسر دنیا عبور خواهد کرد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید