news-background
news-background

فروش ۴۵ میلیون دلاری Ghostbusters: Frozen Empire در هفته اول؛ رکوردشکنی فیلم Late Night With the Devil

به‌روزرسانی یکشنبه: فیلم «شکارچیان روح: امپراتوری یخ‌زده» (Ghostbusters: Frozen Empire) با رشد بلیت‌فروشی در روز شنبه به افتتاحیه داخلی ۴۵.۲ میلیون دلاری رسید. این فیلم در روز شنبه ۱۶.۸ میلیون دلار فروخته بود. چندگانه «شکارچیان روح» با این افتتاحیه از ۱ میلیارد دلار در سراسر دنیا عبور کرده است.

«ددلاین»‌ گزارش می‌دهد که فروش «امپراتوری یخ‌زده» در ۲۵ کشور خارجی به ۱۶.۴ میلیون دلار می‌رسد تا افتتاحیه جهانی ۶۱.۶ میلیون دلاری برای این فیلم ۱۰۰ میلیون دلاری ثبت شود. سالن‌داران نگران بودند که فروش این فیلم از ۳۰ میلیون دلار بیشتر نشود اما به لطف بازاریابی سونی، دنباله از خط پایان عبور کرد. با این وجود، «امپراتوری یخ‌زده» از مخاطبین نمره B+ «سینمااسکور» و امتیاز ۸۴ درصد «راتن تومیتوز» مخاطبین دریافت کرده که نشان می‌دهد تنها هواداران متعصب چندگانه را دنبال می‌کنند.

«امپراتوری یخ‌زده» ۳.۳ میلیون بلیت در آمریکای شمالی فروخته که ۴۲ درصد از فروش تمامی فیلم‌ها در این آخر هفته است. «تلماسه ۲» (Dune: Part Two) با ۱۷ و «پاندای کونگ‌فوکار ۴» (Kung Fu Panda 4) با ۱۵ درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند. «اینت‌تلجنس» گزارش داده است که ۵۴ درصد از خریداران بلیت پیش از ساعت ۵ بعد از ظهر و ۵۶ درصد زیر ۳۵ ساله‌اند.

بر اساس گزارش «رلیش‌میکس»، شمار دنبال‌کنندگان و بازدیدهای ویدیویی «امپراتوری یخ‌زده» در شبکه‌های اجتماعی فیسبوک، ایکس، یوتیوب، اینستاگرام و تیک‌تاک با ۳۹۲ میلیون تا ۲۸ درصد بالاتر از میانگین ژانر فیلم‌های خانوادگی و ۵۳ درصد بیشتر از قسمت قبلی است. این رشد نتیجه مصاحبه و تعامل «فین ولفهارد»، «مک‌کنا گریس»، «بیل ماری» و «پل راد» با هواداران در اسنپ‌چت و اینفلوئنسرها بود.

فیلم «معصوم» (Immaculate) استودیوی نئون با بازی «سیدنی سویینی» افتتاحیه داخلی ۵.۳۶ میلیون دلاری را در ۲۳۵۴ سالن سینما ثبت کرده است. نئون برای بازاریابی این فیلم ده میلیون دلاری کمتر از ده میلیون دلار هزینه کرده و از این فروش رضایت کامل دارد.

«آخر شب با شیطان» (Late Night With the Devil) با بازی «دیوید دستمالچیان» این هفته فروش ۲.۸۳ میلیون دلاری را در ۱۰۳۴ سالن سینما به ثبت رساند و رکورد پرفروش‌ترین افتتاحیه تاریخ استودیوی آی‌اف‌سی را شکسته است. این فیلم پنجشنبه پیش رکورد پرفروش‌ترین پیش‌نمایش و پرفروش‌ترین روز جمعه تاریخ این استودیو را با ۳۱۶ هزار دلار و ۱.۱ میلیون دلار شکسته بود.

به‌روزرسانی شنبه: فیلم «شکارچیان روح: امپراتوری یخ‌زده» (Ghostbusters: Frozen Empire) استودیوی سونی در روز اول اکران ۱۶ میلیون دلار بلیت‌فروشی کرد. این دنباله که از سینماروها نمره B+ دریافت کرده همچنان به دنبال افتتاحیه داخلی ۴۲ تا ۴۴ میلیون دلاری است. «امپراتوری یخ‌زده» با بودجه ۱۰۰ میلیون دلاری تولید شده در حالی که قسمت قبلی با عنوان «شکارچیان روح: پس از زندگی» (Ghostbusters: Afterlife) با ۷۵ میلیون دلار ساخته شد.

فیلم «شکارچیان روح» سال ۲۰۱۶ که با بازیگران زن نقش اول ساخته شد از مخاطبین نمره مشابه B+ دریافت کرده بود. این نمره زنگ خطری برای سونی است تا در نوستالژی‌فروشی زیاده‌روی نکند. «امپراتوری یخ‌زده» از سینماروها امتیاز ۸۰ درصد «پست‌ترک» دریافت کرده و ۶۴ درصد دیدن فیلم را توصیه کرده‌اند. حدود ۵۵ درصد از خریداران بلیت این دنباله مرد و ۴۶ درصد ۲۵ تا ۴۴ ساله‌اند. نزدیک به ۴۸ درصد از مخاطبین «امپراتوری یخ‌زده» اروپایی تبار، ۲۷ درصد لاتین تبار، ۱۲ درصد آفریقایی تبار و ۸ درصد آسیایی تبار و از سایر نژادها بوده‌اند.

فیلم هارر «معصوم» (Immaculate) استودیوی نئون با بازی «سیدنی سویینی» که با بودجه کمتر از ۱۰ میلیون دلاری تولید شده روز جمعه ۲ میلیون دلار فروخت و با ۵ میلیون دلار به دنبال رتبه چهارم است. این فیلم C از سینماروها دریافت کرده که برای ژانر وحشت غیرمنتظره نیست.از سوی دیگر امتیاز فیلم در «پست‌ترک» به ۵۲ درصد می‌رسد و ۳۰ درصد دیدنش را توصیه می‌کنند. حدود ۵۲ درصد از خریداران بلیت این فیلم زن و ۷۵ درصد ۱۸ تا ۳۴ ساله‌اند در حالی که ۴۴ درصد اروپایی تبار، ۳۰ درصد لاتین تبار، ۱۱ درصد آفریقایی تبار، ۱۰ درصد آسیایی تبار و ۵ درصد از نژادهای دیگرند. «معصوم» که در جشنواره «جنوب از جنوب غربی» اکران شد از مخاطبین «پست‌ترک» امتیاز دو و نیم ستاره و ۶۰ درصد دریافت کرده و امتیاز آن در «راتن تومیتوز» به ۷۸ درصد می‌رسد.

«آخر شب با شیطان» (Late Night With the Devil) با بازی «دیوید دستمالچیان» دیگر فیلم هارری است که این هفته در آمریکا اکران شده و ۱.۱ میلیون دلار در روز اول فروخته است. این فیلم به دنبال فروش سه روزه ۲.۹ میلیون دلاری است و بهترین عملکرد را در نیویورک سیتی، تورنتو و سالت لیک سیتی نشان داده است. امتیاز «آخر شب با شیطان» در «راتن تومیتوز» به ۹۶ درصد رسیده است.

«تلماسه ۲» (Dune: Part Two) با کاهش فروش ۴۴ درصدی در هفته چهارم اکران و با ۱۶ میلیون دلار به دنبال رتبه دوم است در حالی که «پاندای کونگ‌فوکار ۴» (Kung Fu Panda 4) کاهش ۵۲ درصدی را نسبت به هفته دوم ثبت خواهد کرد و با حدود ۱۴ میلیون دلار به رتبه سوم می‌رسد.

فیلم «لوکا» (Luca) استودیوی پیکسار که پیش‌تر از دیزنی+ پخش شده بود، در سالن‌های سینما به نمایش درآمده و ۱۵۰ هزار دلار یا فقط ۳۶۷ دلار در هر سالن فروخته است.

تمامی فیلم‌ها در آمریکای شمالی این هفته ۹۷.۶ میلیون دلار می‌فروشند و کاهش ۱۷ درصدی را نسبت به آخر هفته مشابه سال گذشته نشان می‌دهند. در آن زمان «جان ویک ۴» (John Wick: Chapter 4) اکران شد و ۷۳.۸ میلیون دلار در هفته اول فروخت.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید