news-background
news-background

ام. امت والش بازیگر پرکار فیلم‌های Blade Runner و Ordinary People درگذشت

بازیگر فیلم‌های «برادران کوئن» در ۸۸ سالگی از دنیا رفت.

«ام. امت والش» بازیگر فیلم‌های «بلید رانر» (Blade Runner)، «چاقوکشی» (Knives Out) «عروسی بهترین دوست من» (My Best Friend’s Wedding)، «آدم‌های معمولی» (Ordinary People) و بسیاری دیگر در ۸۸ سالگی درگذشت. او آخرین بار در «چاقوکشی»‌ و سریال «جمستون‌های نیکوکار» (The Righteous Gemstones) دیده شده بود.

«رایان جانسون» کارگردان و نویسنده «چاقوکشی» در شبکه‌های اجتماعی به درگذشت این بازیگر واکنش نشان داده و می‌نویسد: «امت با دو چیز وارد صحنه شد: یک کپی از کارنامه‌اش که فهرستی دو ستونی بود با قلم ریز و فاصله کم از کلاسیک‌های مدرن و یک صفحه کامل را پر کرده بود، و اسکناس‌های دو دلاری که به همه عوامل داد و گفت: «اگر خرجش نکنید هیچ‌وقت بی‌پول نمی‌شوید.» اسطوره واقعی.»

والش در سال ۱۹۳۵ در نیویورک متولد شد و در ورمانت رشد کرد. او بازیگری را از اواخر دهه ۱۹۶۰ در تلویزیون شروع کرد پیش از آنکه با «رستوران آلیس» (Alice’s Restaurant) و «بزرگ مرد کوچک» (Little Big Man) و «فرار از سیاره میمون‌ها» (Escape from the Planet of the Apes) وارد سینما شود. والش در دهه ۱۹۷۰ در سریال‌های «همه اعضای خانواده» (All in the Family)، «استارسکی و هاچ» (Starsky and Hutch) و «والتون‌ها» (The Waltons) نقش‌آفرینی کرد و فیلم‌هیا «سرپیکو» (Serpico)، «چه خبر دکتر» (What’s Up, Doc) و بسیاری دیگر دیده شد.

او در سال‌های بعد در فیلم‌های «نمونه خون» (Blood Simple) و «بزرگ کردن آریزونا» (Raising Arizona) «برادان کوئن» و «بلید رانر» به کارگردانی «ریدلی اسکات» و در دهه ۱۹۹۰ در «وقتی برای کشتن» (A Time to Kill) و سریال‌های «فریژر» (Frasier)، «پرونده‌های مجهول» (The X-Files) و نقش‌های پرشمار دیگر ظاهر شد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید