news-background
news-background

مدیران کمپانی‌های هوش مصنوعی در جشنواره SXSW هو شدند؛ «وحشت» کارگردانان Everything Everywhere از فناوری

هوش مصنوعی بحث داغ جشنواره «جنوب از جنوب غربی» امسال است.

مدیران یک کمپانی هوش مصنوعی در یکی از ۱۵۰ کنفرانس مطبوعاتی جشنواره «جنوب از جنوب غربی» (SXSW) ویژه این فناوری هو شدند. این در حالی است که جشنواره سعی دارد این فناوری پرسروصدا را به شکل یک «فرهنگ» جدید معرفی کند.

«ورایتی» گزارش داده است که سه‌شنبه هفته پیش جشنواره‌روها وقتی این ادعا را می‌شنوند که هوش مصنوعی «ما را انسان‌تر می‌کند» گوینده را تمسخر می‌کنند و به‌ویژه وقتی که ویدیویی از شگفتی‌های هوش مصنوعی به نمایش درمی‌آید صدای اعتراضشان بلند می‌شود. سردبیر «تاک فیلم سوسایتی» در واکنش به این ویدیو می‌گوید: «لعنت به این.»

پرسروصدا‌ترین هیاهو وقتی به پا می‌شود که «پیتر دنگ» یکی از مدیران کمپانی اوپن‌ای‌آی در ویدیو اصرار می‌کند: «اتفاقاً فکر می‌کنم که هوش مصنوعی اساساً ما را انسان‌تر می‌کند.» مخاطبینی که اغلب از افراد فعال در حوزه سینما و تلویزیون تشکیل می‌شدند با شنیدن عبارت‌هایی چون «از مقاومت دست بردارید» یا «نفوذ هوش مصنوعی» در بخش‌های دیگری از ویدیو صدای اعتراض خود را بالا برده‌اند.

«جاش کنستین» نویسنده سابق «تک‌کرانچ» و یکی از مدیران «سیگنال فایر» نیز با اظهاراتش بینندگان را خشمگین کرد: «این جشنواره همواره فرهنگسازی دیجیتال کرده، و به نظر من اگر به این سالن نگاه کنید می‌بینید که هوش مصنوعی یک فرهنگ است.»

«سیددانت آدلاکها» منتقد و فیلمساز در شبکه اجتماعی ایکس نوشته است: «تمام جمعیت در مراسم افتتاحیه فیلم «مرد بلاگردان» (The Fall Guy) پیش‌نمایشی که در حمایت از هوش مصنوعی پخش شد را هو کردند.»

«دنیل کوان» و «دنیل شاینرت» کارگردانان برنده اسکار فیلم «همه‌چیز همه‌جا همزمان» (Everything Everywhere All At Once) در همین روز از تأثیر منفی هوش مصنوعی بر هالیوود گفتند و معترف شدند که از آن «وحشت» دارند. کوان می‌گوید: «جادویی است، سرطان را درمان می‌کند و راه‌حل ارائه می‌دهد، قدرتمند است، اما من از این ماجرای جدید وحشت دارم.»

او اضافه می‌کند:‌ «نمی‌گوییم از هوش مصنوعی استفاده نکنید، متعصب نیستم. هوش مصنوعی از راه رسیده و به سرعت در تمامی جنبه‌های زندگی ما گسترش پیدا می‌کند.»

شاینرت می‌گوید با «تعقیب کردن الگوریتم‌ها» و ساختن ویدیوهای کوتاه در یوتیوب و پلتفرم‌های دیگر در اوایل دوران فیلمسازی درآمد کسب کرده است: «هیچ اخلاقی نیست، اما اینرنت خوشش آمد.»

او درباره هوش مصنوعی اضافه می‌کند:‌ «وقتی از آن استفاده می‌کنید، سعی کنید به این فکر کنید که چرا استفاده می‌کنید. آیا می‌خواهید ارزش زندگی خودتان را بالاتر ببرید یا برای میلیاردرها پول بسازید. اگر کسی بگوید عوارض جانبی ندارد و عالی است، مزخرف وحشتناکی گفته. باید به استفاده محتاطانه از آن فکر کنیم.»

فیلم بعدی دنیل‌ها که جزئیاتی از آن درز نکرده تابستان ۲۰۲۶ اکران خواهد شد.

 

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید