news-background
news-background

آکیرا توریاما خالق Dragon Ball از دنیا رفت

خالق «دراگون بال» درگذشت.

«آکیرا توریاما» که با خلق جهان «دراگون بال» (Dragon Ball)، «دراگون بال سوپر» (Dragon Ball Super) و مانگاهای دیگر تأثیر انکارناپذیری روی مدیوم انیمه داشت در ۶۸ سالگی درگذشت. وبسایت رسمی «دراگون بال» و استودیوی برد که او در سال ۱۹۸۳ بنیان‌گذاری کرده بود درگذشت توریاما را در تاریخ ۱ مارس تأیید کرده‌اند.

توریاما در سال ۱۹۵۵ در ناگویای ژاپن متولد شد و در سال ۱۹۸۴ «دراگون بال» را به دنیا معرفی کرد. او از آن زمان تا آخرین روزهای عمر به روایت داستان‌های «گوکو» و دوستانش ادامه داد و اخیراً روی مانگای «دراگون بال سوپر: ابرقهرمان» (Dragon Ball Super: Super Hero) کار کرده بود.

اولین اثر توریاما موسوم به «جزیره شگفتی» (Wonder Island) در سال ۱۹۷۸ در یک مجله هفتگی منتشر شد. این مانگا و دنباله آن که ارجاعاتی به سینمای آن زمان از جمله «هری کثیف» (Dirty Harry) می‌داد محبوبیت چندانی پیدا نکرد. اما توریاما به طراحی ادامه داد و در سال ۱۹۸۰ کمدی «دکتر اسلامپ» (Dr Slump) را منتشر کرد که یک کمدی درباره یک ربات و ارتباطش با دنیای پیرامون بود. این مانگا در سال ۱۹۸۴ برنده جایزه شد و دیری نگذشت که اقتباس تلویزیونی آن به تولید رسید.

«دراگون بال» که بر اساس آثار قبلی توریاما به نام «دراگون بوی» ساخته شده بود، در ۵۱۹ بخش در هفته‌نامه «شونن جامپ» از سال ۱۹۸۴ تا ۱۹۹۵ منتشر شد و سپس به مدیوم‌های دیگر راه پیدا کرد. تاکنون بیش از ۲۰ فیلم و پنج اقتباس تلویزیونی بر اساس «دراگون بال» ساخته شده است.

توریاما در سال ۱۹۸۲ با «یوشیمی کاتو» همکار هنرمندش ازدواج کرد و دو فرزند به دنیا آورد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید