news-background
news-background

نولان: فیلم‌های مارول پس از پاندمی سینما را نجات دادند؛ خدا را شکر

نولان می‌گوید فیلم‌های ابرقهرمانی «ناجی» سینما بوده‌اند.

«کریستفر نولان» در مصاحبه جدیدی با «نیویورک تایمز» ژانر ابرقهرمانی را می‌ستاید و می‌گوید این دست فیلم‌ها پس از پاندمی سینما را «نجات»‌ دادند. او که سه‌گانه ابرقهرمانی «شوالیه تاریکی» (The Dark Knight) را در کارنامه دارد پیش‌تر گفته بود حاضر نیست فیلم دیگری در این ژانر بسازد. فیلم «اوپنهایمر» (Oppenheimer) نولان امسال در سیزده شاخه از جمله بهترین فیلم و بهترین کارگردانی نامزد اسکار است.

نولان در بخشی از این مصاحبه به یاد می‌آورد که زمانی با «رابرت داونی جونیور» برای نقش «مترسک» در فیلم «بتمن آغاز می‌کند» (Batman Begins) مذاکره کرده است. این ملاقات پیش از برگزیده شدن داونی برای فیلم «مرد آهنی» (Iron Man) «جان فاورو» اتفاق می‌افتد.

کارگران به داونی جونیور می‌گوید: «حقیقت این است که انتخاب رابرت برای نقش «تونی استارک» توسط «جان فاورو» یکی از قابل‌توجه‌ترین و مهم‌ترین تصمیمات کستینگ در تاریخ هالیوود است. در نهایت صنعت ما را تعریف کرد. پس از کووید، می‌گفتید: «خدا را شکر که فیلم‌های مارول ساخته شدند.» و یکی از آن مواقع بود که وقتی به گذشته نگاه کنید همه فکر می‌کنند بدیهی است. اما او ریسک بزرگی را پذیرفت که تو را در برای این نقش انتخاب کرد.»

نولان پیش‌تر در مصاحبه با «آسوشیتد پرس» گفته بود برخلاف «مارتین اسکورسیزی» معتقد است که فضا برای اکران انواع فیلم‌ها وجود دارد:‌ «در هالیوود همیشه توازنی وجود دارد میان عناوین دارای پشتوانه که می‌توانند بازگرداندن مخاطب را تضمین کنند و به مردم آنچه می‌خواهند بدهند، این همیشه بخش بزرگی از اقتصاد هالیوود بوده و هزینه تولید و پخش گونه‌های دیگری از فیلم‌ها را تأمین کرده است.»

او در مصاحبه با «امپایر» تأکید کرده بود که سینما وضعیت بدی ندارد:‌ «به تازگی یک فیلم سه ساعته درباره رابرت اوپنهایمر ساخته‌ام که رده سنی بزرگسال دارد و سیاه و سفید است – اما یک میلیارد دلار فروخته. البته که به نظر من سینما وضعیت خیلی خوبی دارد. اتفاق باورنکردنی این است که به معنای واقعی کلمه موفق‌ترین فیلم من است.»

اغلب فیلم‌های ابرقهرمانی مارول و دی‌سی از جمله «مارول‌ها» (The Marvels) و «شزم: خشم خدایان» (Shazam: Fury of Gods) پس از پاندمی شکست خوردند. آخرین فیلم ابرقهرمانی سونی و مارول «مادام وب» (Madame Web) است که از «راتن تومیتوز» امتیاز ۱۵ درصد منتقدین دریافت کرده و انتظار می‌رود شکست دیگری به بار آورد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید