news-background
news-background

جان استوارت پس از بازگشت به Daily Show: اپل تی‌وی پلاس برای من کوچک بود؛ می‌ترسیدند خودم را به دردسر بیندازم

استوارت پس از ۹ سال به «شوی روزانه» بازگشت و بدون معطلی به جنگ اسرائیل و فلسطین پرداخت.

«جان استوارت» دوشنبه شب این هفته پس از سال‌ها دوباره به میز قدیمی‌اش در برنامه «شوی روزانه» (The Daily Show) در شبکه کمدی سنترال بازگشت. او پیش از پخش اولین اپیزود از فصل جدید این برنامه در مصاحبه با سی‌بی‌اس از علت بازگشت خود در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: «برای اظهار نظر درباره این انتخابات چه کسی بهتر از مردی است که واقعاً درک می‌کند دو مرد پا به سن گذاشته [«جو بایدن» و «دونالد ترامپ»] بهار جوانی خود را پشت سر گذاشته‌اند.»

استوارت می‌گوید امیدوار است به شکلی در مورد مسائل اظهار نظر کند که مردم «لذت» ببرند: «اما در مورد نفوذ من... اگر امیدوارید که نفوذی داشته باشم، باید بگویم تقریباً هر چه که در طول ۱۶ سال اجرا در «شوی روزانه» می‌خواستم اتفاق نیفتاد.»

او در بخش دیگری از مصاحبه از علت کنسل شدن «مشکل با جان استوارت» (The Problem with Jon Stewart) در اپل تی‌وی+ می‌گوید: «[اپل تی‌وی+] یک تلویزیون تحت محاصره و بسیار کوچک است. مثل زندگی در مالیبو است. تشخیص دادند که بهتر است حرفی نزنم که من را به دردسر بیندازد.»

استوارت در ابتدای برنامه دوشنبه شب مانند همیشه آغاز کرد: «به «شوی روزانه خوش آمدید، اسم من جان استوارت است... کجا بودم؟ از بازگشت هیجان‌زده‌ام. ممکن است از خودتان بپرسید چرا برگشته‌ام، پرسشی کاملاً منطقی است. جرایم زیادی مرتکب شدم ولی تا جایی که می‌دانم، مجریان برنامه‌های تاک شو مصونیت دارند. خیلی منطقی نیست، اما به [پدران] بنیان‌گذاران [آمریکا] ربط دارد.»

مجری در ادامه به شوخی می‌گوید: «حرف‌های زیادی برای گفتن درباره امسال داریم؛ انتخابات، شاید درباره چین حرف زدیم، هوش مصنوعی، و مسئله‌ای سبک‌تر، اسرائیل/فلسطین.»

او پس از چند شوخی با سوپر بول، به تئوری توطئه مشارکت «دیپ استیت» و سازمان سیا برای تبدیل کردن «تیلور سوییفت» به رقیبی برای «جو بایدن» می‌گوید: «تقریباً مثل وسواس مسخره جناح راست روی سیاسی کردن همه جنبه‌های زندگی آمریکایی است که همه‌چیز را خراب می‌کند.»

استوارت سپس لحن جدی‌تری می‌گیرد و می‌گوید: «خبر خوب این است که من نمی‌گویم لازم نیست نگران نتیجه انتخابات باشید، می‌گویم باید هر روز از پیش و پس از آن و برای همیشه نگران باشید. هرچند جنبه مثبت ماجرا این است که می‌گویند هیدروژن خورشید یک روز تمام می‌شود.»

او در بخش دیگری از برنامه از حمایت دولت بایدن از اسرائیل انتقاد می‌کند و می‌گوید حملات خونین به غزه «فراتر از انتظار» بوده است: «واکنش‌‌ها در غزه فراتر از انتظار بوده. می‌دانید، نحوه حرف زدن بایدن درباره بمباران شهروندان توسط اسرائیل را دوست دارم همان‌گونه که از حرف‌های مادرم درباره اجراهای میان دو نیمه سوپر بول خوشم می‌آید: «کمی زیاده‌روی بود.»»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید