news-background
news-background

مارک رافلو در مراسم اهدای جوایز DGA خواستار آتش‌بس در غزه شد: با بمباران صلح ایجاد نمی‌شود؛ انتقاد از اظهارات «اسلام‌هراسانه» سلما بلر

رافلو در مراسم اهدای جوایز «اتحادیه کارگردانان آمریکا» خواستار برقراری آتش‌بس در غزه شد.

«مارک رافلو» شنبه شب این هفته در مراسم اهدای جوایز «اتحادیه کارگردانان آمریکا» (DGA) خواستار برقراری آتش‌بس میان اسرائیل و فلسطین شد.

بازیگر فیلم «موجودات بیچاره» (Poor Things) به «ددلاین» می‌گوید هنرمندان خواستار آتش‌بس دائمی در غزه‌اند: «متوجه شده‌ایم که این بمباران جواب نمی‌دهد، با بمباران صلح ایجاد نمی‌شود، و همه حرف ما این است که چه اشکالی دارد که فرصتی به یک آتش‌بس بدهیم؟ یک میلیون پناه‌جو در مرز رفح داریم، کسانی که به یک موج بمباران دیگر نگاه می‌کنند، و ۴۰۰ هزار نفر همین حالا از گرسنگی در حال مردن‌اند، بدون اینک کمک‌های بشردوستانه بتواند به آن‌ها برسد. بنابراین از رهبران دنیا، به‌ویژه رئیس جمهور بایدن می‌خواهیم تقاضای آتش‌بس کند، آتش‌بس پایدار، و به صلح فرصت دهد به جای اینکه به بمباران ادامه دهد، و خشونت را بیشتر کند و آمریکا را به آنچه که به زودی به یک جنگ منطقه‌ای تبدیل می‌شود بکشاند.»

رافلو به زودی در فیلم «میکی ۱۷» (Mickey 17) به کارگردانی «بونگ جون هو» دیده خواهد شد. او در مورد نقش خود در این فیلم با بازی «رابرت پتینسون» می‌گوید: ««میکی ۱۷» یک فیلم علمی-تخیلی فضایی دیوانه‌وار است و من در آن نقش فرمانده یک سفینه را بازی می‌کنم که در فضا پیش می‌رود.»

رافلو پیش‌تر گفته بود در فیلم جدید کارگردان «انگل» (Parasite) نق «یک روانی لعنتی دیگر» را بازی می‌کند: «این مرد یک دیکتاتور، فاشیست و خودشیفته پلید است؛ این نوع آدم‌ها را می‌شناسیم! به بدی همان کثافت‌هایی است که این روزها مشغولند.»

«سلما بلر» بازیگر «پسر جهنمی» (Hellboy) و «مقاصد بی‌رحمانه» (Cruel Intentions) هفته پیش با اظهار نظر درباره جنگ فلسطین و اسرائیل به «اسلام‌هراسی» متهم شد. او در یک پست حذف شده خواستار تبعید «رشیده طلیب» و چند نماینده دیگر کنگره آمریکا می‌شود که از فلسطین حمایت کرده بودند: «همه این تروریست‌های حامی آدمکشی را تبعید کنید. اسلام کشورهای مسلمان را نابود کرده و بعد آن‌ها به اینجا آمده‌اند و ذهن‌ها را تباه می‌کنند. می‌دانند که دروغ می‌گویند. توجیه خود را می‌پیچانند. امیدوارم که بمیرند.»

یکی از کاربران شبکه اجتماعی ایکس در واکنش به این اظهارات بلر می‌نویسد: «خودش را نشان می‌دهد که چه آدم متعصب و اسلام‌هراسی است.»

«شورای روابط آمریکایی-اسلامی» به اظهار نظر بلر واکنش نشان داده و می‌گوید: «او را به عذرخواهی برقراری گفت‌وگو با جامعه مسلمانان آمریکایی تشویق می‌کنیم.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید