news-background
news-background

تدوینگر Killers of the Flower Moon: اسکورسیزی فیلمش را می‌سوزاند اما تسلیم استودیوها نمی‌شود

شونمیکر می‌گوید اسکورسیزی فیلمش را می‌سوزاند اما تسلیم خواسته‌های استودیوها نمی‌شود.

«تلما شونمیکر» تدوینگر کهنه‌کار و همکار قدیمی «مارتین اسکورسیزی» از ابتدای دوران فیلمسازی او تا امروز می‌گوید این کارگردان به هیچ قیمتی اجازه دخالت استودیوها در تدوین آثارش را نمی‌دهد.

یکی از اولین فیلم‌هایی که شونمیکر برای اسکورسیزی تدوین کرد «گاو خشمگین» (Raging Bull) بود که در گیشه اکران موفقیت‌آمیزی نداشت اما هشت نامزدی و دو جایزه اسکار دریافت کرد. شونمیکر می‌گوید قدر این فیلم تا ده سال بعد دانسته نشد.

این تدوینگر در مصاحبه جدیدی با مجله «توتال فیلم» می‌گوید این الگو در مورد فیلم‌های بعدی اسکورسیزی تکرار شده است: «مکرراً با فیلم‌های مارتی اتفاق افتاد. فقط در طول حدود ۱۰ سال گذشته است که از او به عنوان یک کارگردان بزرگ یاد می‌شود. باور کنید، باید با چنگ و دندان می‌جنگیدیم تا اجازه ندهیم استودیوها تغییری در فیلم ایجاد کنند. و مارتی حاضر است فیلمش را بسوزاند تا اینکه تسلیم شود. برنده می‌شدیم، اما نبردی سخت و طولانی بود.»

«قاتلین ماه گل» (Killers of the Flower Moon) آخرین فیلمی است که شونمیکر برای اسکورسیزی تدوین کرده. این فیلم با بازی «لیلی گلدستون»، «لئوناردو دی‌کاپریو» و «رابرت دنیرو» نامزد ۹ جایزه اسکار از جمله بهترین تدوین، بهترین کارگردانی، و بهترین فیلم است.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید