news-background
news-background

باکس آفیس: فروش ۱۸ میلیون دلاری فیلم Argylle در افتتاحیه؛ بدترین نمره مخاطبین کارنامه متیو وان

برای فیلم «آرگایل» افتتاحیه داخلی ۱۸ میلیون دلاری به ثبت رسید.

به‌روزرسانی یکشنبه: فیلم ۲۰۰ میلیون دلاری «آرگایل» (Argylle) اپل پس از سه روز افتتاحیه داخلی ۱۸ میلیون دلاری را ثبت کرد. این فیلم به کارگردانی «متیو وان» نه با استقبال منتقدین و نه مخاطبین روبرو نشده و اولین شکست تجاری سال ۲۰۲۴ لقب می‌گیرد.

«آرگایل» در ۳۶۰۵ سالن سینما ۱۸ میلیون دلار فروخته در حالی که با بودجه ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون دلاری ساخته شده است. در خارج از مرزهای آمریکا، این فیلم ۱۷.۳ میلیون دلار فروش کرده و افتتاحیه جهانی ۳۵.۳ میلیون دلاری را به ثبت رسانده است. تنها دستاورد «آرگایل» صدرنشینی در آمریکای شمالی است. داستان فیلم درباره یک نویسنده پرفروش است که اتفاقات رمان جاسوسی‌اش به تدریج تحقق پیدا می‌کند. «سم راک‌ویل»، «برایس دالاس هاوارد»، «هنری کویل»، «دوا لیپا»، «برایان کرانستون» و «جان سینا» از جمله بازیگران فیلم بودند.

دیگر عنوانی که این هفته به صورت گسترده اپیزودهای اول تا سوم از فصل چهارم سریال «برگزیده» (The Chosen) بود. این سریال با ۶.۱ میلیون دلار از ۲۲۶۰ سالن سینما به رتبه دوم رسیده است.

فیلم «زنبوردار» (The Beekeeper) آمازون ام‌جی‌ام با فروش آخر هفته ۵.۳ میلیون دلار در رتبه سوم جای گرفته و از ۴۹.۴ میلیون دلار در آمریکا و ۱۲۲.۵ میلیون دلار در سراسر دنیا عبور کرده است. «موجودات بیچاره» (Poor Things) «یورگوس لانتیموس» با بازی «اما استون» این هفته از ۲۸ میلیون دلار در آمریکا و ۶۸.۳ میلیون دلار در سراسر دنیا گذر کرد.

فیلم «آرگایل» با استقبال مخاطبین و منتقدین مواجه نشده است.

به‌روزرسانی شنبه: سینماهای ایالات متحده پس از اعتصاب بازیگران و نویسندگان هالیوود تشنه فیلم‌های بزرگ و پرفروش است اما فیلم ۲۰۰ میلیون دلاری و پرستاره «آرگایل» (Argylle) اپل با بازی «سم راک‌ویل»، «برایس دالاس هاوارد»، «هنری کویل»، «دوا لیپا»، «برایان کرانستون» و «جان سینا» از مخاطبین نمره ضعیف C+ «سینمااسکور» دریافت کرد و در افتتاحیه داخلی بر اساس آخرین برآوردها ۱۶.۵ میلیون دلار فروخت. امتیاز «آرگایل» در «راتن تومیتوز» به ۳۵ درصد می‌رسد و منتقدین نیز از این فیلم استقبال نکرده‌اند.

«ددلاین» می‌نویسد با وجود اینکه اپل یک کمپانی ۲.۸۷ تریلیون دلاری است و می‌تواند فیلم‌های پرخرجی چون «آرگایل» یا «ناپلئون» (Napoleon) یا «قاتلین ماه گل» (Killers of the Flower Moon) را بسازد، اما این فروش همچنان یک شکست تجاری به شمار می‌آید. پرسش این است که اپل تا چه زمانی می‌تواند و تمایل دارد که به تولید پروژه‌های ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون دلاری ادامه دهد. این کمپانی با این حال جوایز متعددی با «قاتلین ماه گل» دریافت کرده و «تیم کوک» ادعا می‌کند که فیلم جدید «مارتین اسکورسیزی» در میان تمامی پلتفرم‌های استریم «محبوب‌ترین» است.

«هوانوردان» (The Aeronauts) با بازی «فلیسیتی جونز» و «ادی ردمین» نمونه دیگری از یک فیلم پرخرج است که پس از اکران محدود در سالن‌های سینما به سمت پرایم ویدیو چرخید و برای کمپانی متمول آمازون سودآوری نکرد.

فیلم «آرگایل» بدترین نمره «سینمااسکور» کارنامه «متیو وان» را رقم زده است. این فیلمساز سرمایه برخی از فیلم‌هایش از جمله «کینگزمن» (The Kingsman) را شخصاً تأمین می‌کند و سپس آن‌ها را به استودیوهای پخش‌کننده می‌فروشد. دو قسمت اول چندگانه «کینگزمن» بیش از ۱۰۰ میلیون دلار به فاکس قرن بیستم فروخته شدند.

حدود ۵۲ درصد از مخاطبین «آرگایل» زن، ۴۰ درصد بالاتر از ۲۵ ساله، ۳۸ درصد بالاتر زنان بالاتر از ۲۵ ساله، و ۵۳ درصد اروپایی تبار، ۲۰ درصد لاتین تبار، ۱۲ درصد آفریقایی تبار و ۱۰ درصد آسیایی تبارند.

«زنبوردار» (The Beekeeper) «جیسون موموآ» در چهارمین هفته اکران به فروش ۵.۱ میلیون دلاری رسیده و به ۵۰ میلیون دلار نزدیک شده است. «وانکا» (Wonka) با ۴.۷ میلیون دلار در رتبه سوم قرار دارد در حالی که از ۲۰۱ میلیون دلار در آمریکای شمالی عبور کرده است.

تمامی فیلم‌ها در آمریکای شمالی این هفته حدود ۵۹ میلیون دلار فروختند و نسبت به آخر هفته مشابه در سال گذشته کاهش ۲۷ درصدی را نشان دادند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید