news-background
news-background

«هواداران سمی» جرج آر.آر. مارتین را «افسرده» کردند

خالق دنیای «بازی تاج‌وتخت» می‌گوید این روزها «افسرده» است.

«جرج آر.آر. مارتین» خالق چندگانه «بازی تاج‌وتخت» (Game of Thrones) در وبلاگ خود متنی با عنوان «روزهای تلخ» منتشر کرده و اتفاقات سال گذشته را مرور کرده است. او می‌نویسد: «حال فعلی: افسرده».

مارتین می‌گوید: «امسال اما، همچنانکه به سال گذشته می‌اندیشم، متوجه شده‌ام که میلی به تحمل دوباره آن ندارم. سال ۲۰۲۳ کابوس‌وار بود، برای دنیا و این کشور و برای خود من، هم از نظر حرفه‌ای و هم شخصی. خیلی خوشحالم که تمام شده. متأسفانه، ۲۰۲۴ حتی بدتر به نظر می‌رسد.»

او ادامه می‌دهد: «البته، در جایی که بتوانم تسلی پیدا می‌کنم. در تاج‌وتخت‌های شکلاتی، اگر جای دیگری پیدا نشود. در کتاب‌ها. در فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی... هرچند سمیت در حال رشد است. پیش‌تر حرف زدن درباره کتا‌ها و فیلم‌های محبوب لذت‌بخش بود، و بحث‌های پرنشاط با هوادارانی که آثار مختلف را می‌دیدند... اما در عصر شبکه‌های اجتماعی به شکلی دیگر کافی نیست که بگویی: «از فیلم ایکس یا فیلم ایگرگ خوشم نیامد، و دلیلش این است.» حالا ضد-هوادارانی بر شبکه‌های اجتماعی حکمرانی می‌کنند که ترجیح می‌دهند بیشتر درباره چیزهای منفور حرف بزنند تا چیزهایی که دوست دارند، و خوش دارند روی گور کسی که فیلمش شکست خورده به رقص درآیند.»

مارتین پیش‌تر در مصاحبه با «نیویورک تایمز» از واکنش‌های «سمی» هواداران «بازی تاج‌وتخت» پس از پخش قسمت پایانی گفته بود: «مردم می‌گویند: ««بازی تاج‌وتخت» را رها کرده‌ام، آن‌ها ما را سوزاندند، دیگر حتی سریال جدیدش را نگاه نمی‌کنم — هیچ‌یک از سریال‌های جدید را نگاه نمی‌کنم.» منظورم این است که آیا این افراد به یک میلیون می‌رسند؟ یا درباره هزار نفر حرف می‌زنیم؟ کسانی که هیچ کار دیگری ندارند جز ارسال توییت پشت توییت در تمام طول روز؟ نمی‌دانم.»

مارتین علاوه بر مشارکت در تولید فصل دوم پیش‌درآمد «خاندان اژدها» (House of the Dragon)، در حال نگارش رمان «بادهای زمستانی» (The Winds of Winter) از مجموعه «نغمه یخ و آتش» (A Song of Ice and Fire) است. او تهیه‌کننده اسپین‌آف «اسنو» (Snow) با تمرکز بر شخصیت «جان اسنو» با بازی «کیت هرینگتون» و اقتباس تلویزیونی دیگری از «دانک و اگ» (Dunk and Egg) به نام «شوالیه هفت اقلیم: شوالیه سرگردان» (A Knight of the Seven Kingdoms: The Hedge Knight) است.

این نویسنده چهار سال پیش گفته بود: «فضای اینترنت برخلاف فرهنگ هواداری در مجلات قدیمی – علاقه‌مندان به کتاب‌های کامیک و دوستداران علمی تخیلی در دوران گذشته – به گونه‌ای مسموم شده است. [در آن ایام] مخالفت وجود داشت. مشاجره وجود داشت، اما هرگز مثل جنونی که در اینترنت مشاهده می‌کنید نبود.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۱۷ بهمن ۱۴۰۲ ۰۳:۳۲

خب خدايي بايد كتابهارو تموم كنه حداقل كتاب بعد رو نميشه كه . بياي يه دنيا و ايده ي بي نظير تو ذهن طرفدارا بندازي بعد بگي حالا انتظار بكشيد . انتظار خوبه تا حدواندازه اي كه معقوله و نيازه نه اينقدر ديگه رسما انگار بيخيال شده . اگه بيخيال شدي خب بيا بگو بيخيال شدم هي بازي در مياره

نمایش اسپویل
۱۵ بهمن ۱۴۰۲ ۱۰:۱۷

اگه تو این رمان رو تمام کردی تا قبل فوت من نامرد عالمم

نمایش اسپویل
۱۴ بهمن ۱۴۰۲ ۱۳:۱۹

به جای ساختن سریال جدید بشینه کتاب ها رو تموم کنه دوازده سال شد ولی هنوز یه کتاب هم تموم نکرده سنش هم بالاست همه هوادارا میترسن بمیره و دو کتاب آخر رو تموم نکنه

نمایش اسپویل