news-background
news-background

کارل ودرز بازیگر فیلم Rocky و سریال Mandalorian درگذشت

ودرز در ۷۶ سالگی درگذشت.

«کارل ودرز» بازیگر نقش «آپولو کرید» در چهار قسمت اول «راکی» (Rocky) در ۷۶ سالگی از دنیا رفت. او سابقه بازی در فیلم «غارتگر» (Predator) و سریال «مندلوری» (The Mandalorian) دیزنی+ را داشت. نقش به یاد ماندنی دیگر ودرز «دریک پیترسون» در فیلم «هپی گیلمور» (Happy Gilmore) مقابل «آدام سندلر» بود.

ودرز ۱۴ ژانویه ۱۹۴۸ در نیوارلئانز به دنیا آمد و در طول پنج دهه بازیگری در بیش از ۷۵ فیلم و سریال ظاهر شد. او در ۹ اپیزود از «مندلوری» در طول سه فصل نقش «کارگا» رئیس اتحادیه جایزه‌بگیران را بازی کرد بود. ودرز با این شخصیت با پیشرفت داستان به «مندو» با بازی «پدرو پاسکال» نزدیک شد در سال ۲۰۲۱ نامزدی امی را دریافت کرد در حالی که چند اپیزود از فصل دوم و سوم را کارگردانی کرده بود. دیزنی و لوکاس‌فیلم ماه گذشته اعلام نکردند که ودرز و پاسکال برای فیلم بلند «مندلوری و گروگو» (The Mandalorian & Grogu) بازمی‌گردند یا نه.

ودرز در زمان فیلمبرداری «هپی گیلمور» به شدت مصدوم شد و تا چندین سال درد زیادی را تحمل کرد. او در سال ۲۰۲۰ به «جی‌کیو» گفته بود که دو مهره ستون فقرات و استخوان‌رست او دچار شکستگی می‌شود و تا چند سال بعد به آن پی نمی‌برد: «سه یا چهار سال درد مشقت‌باری داشتم.»

پاسکال در واکنش به درگذشت ودرز می‌گوید: «کلمات یاری نمی‌کنند!» سندلر می‌نویسد: «یک مرد بزرگ واقعی. پدری بزرگ. بازیگری بزرگ. ورزشکاری بزرگ. همیشه از بودن در کنار او لذت بردم. به‌شدت باهوش بود. به‌شدت متعهد و به‌شدت شوخ. پسرانش را ییش از هرچیز دوست داشت. عجب مردی! همه عاشقش بودند. من و همسرم هر بار که او را می‌دیدیم بسیار خوشحال می‌شدیم. تمام خانواده‌اش عاشق او بودند و کارل همیشه به عنوان یک اسطوره واقعی شناخته خواهد شد.»

«سیلوستر استالونه» می‌نویسد نمی‌داند که بدون ودرز فیلم‌های «راکی» چگونه می‌توانست موفق باشد: «آپولو، به مشت زدن ادامه بده.» «آرنولد شوارتزنگر» می‌نویسد: «کارل ودرز همیشه یک اسطوره خواهد بود. ورزشکاری فوق‌العاده، بازیگری بی‌نظیر و مردی بزرگ. بدون او نمی‌توانستیم «غارتگر» را بسازیم. و بدون تردید ساختنش آن همه به ما خوش نمی‌گذشت.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید