news-background
news-background

حمایت جرمی کلارکسون از کشاورزان معترض فرانسوی

کلارکسون از انگلستان به دهقانان معترض فرانسه درود می‌فرستد.

«جرمی کلارکسون» در میان کشاورزان معترض فرانسوی به یک قهرمان تبدیل شده است. این کشاورزان مدتی است که دولت فرانسه را تحت فشار قرار می‌دهند تا خواسته‌های آنان از جمله دریافت پاداش بیشتر برای تولید محصولات و جلوگیری از صادرات ارزان را بشنود.

«روبن لدوک» یکی از این کشاورزان است که در یک مزرعه ۲۰۰ هکتاری دارد و در مصاحبه با «تلگراف» از کلارکسون و سریال او «مزرعه کلارکسون» (Clarkson’s Farm) ستایش می‌کند: «به یکی از سلبریتی‌های فرانسوی نیاز داریم که کار جرمی کلارکسون را بکند. مسئله تمام چیزی است که او توضیح می‌دهد و علت و چگونگی رسیدن ما به امروز.»

کلارکسون در واکنش به این مصاحبه در شبکه اجتماعی توییتر از کشاورزان فرانسوی حمایت کرده و به زبان خودشان می‌گوید: «کشاورزان فرانسوی. شرط می‌بندم هیچ‌کس تاکنون چنین حرفی نزده، اما از انگلستان به شما می‌گویم موفق باشید.»

این مجری بریتانیایی پس از «تخت گاز» (Top Gear) به «تور بزرگ» (The Grand Tour) پرایم ویدیو پیوست و در برنامه «مزرعه کلارکسون» مصائب دهقانان بریتانیا را به تصویر می‌کشد. او حتی مزرعه ۱۰۰۰ هکتاری خود را با ارجاع به درآمد اندک آنان «دیدلی اسکوات» به معنای «هیچ» نامگذاری کرده است.

کلارکسون در سال ۲۰۲۲ به پادکست «نیوز ایجنتس» گفته بود که قیمت مواد غذایی باید «دو برابر آنچه هست» باشد چرا که کشاورزان برای تولید محصولات کاری «روح-ویرانگر» می‌کنند. او توضیح داده بود:‌ «مردم به اندازه کافی برای خوراک پول پرداخت نمی‌کنند. حرفی که دولت هیچ‌گاه نمی‌زند.»

فرانسه بزرگترین تولیدکننده محصولات کشاورزی در اتحادیه اروپاست.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید