news-background
news-background

اعتراض اوکراین به پیوستن بازیگر صرب حامی روسیه به سریال White Lotus

بازیگر سریال «نیلوفر سفید» از حمله روسیه به اوکراین حمایت کرده است.

پس از آنکه اوکراین به پیوستن «میلوش بیکوویچ» به سریال «نیلوفر سفید» (The White Lotus) اچ‌بی‌او معترض شد، صربستان به حمایت از این بازیگر برخاست.

دولت اوکراین با انتشار یک ویدیو در شبکه‌های اجتماعی بیکوویچ را به حمایت از حمله روسیه متهم کرده است. بیکوویچ فوریه سال ۲۰۲۲ حاضر نشده بود حمله روسیه به اوکراین را محکوم کند.

بازیگر پس از حمله روسیه در اینستاگرام نوشته بود: «هر ستیزی شرایط خودش را دارد. و بدترین بخش ماجرا این است که جنگ و خون‌ریزی در هر طرف به ما یادآوری می‌کند که بشر چقدر از اتحاد دنیا و عشق دور است. خداوند حافظ جان همه آن‌هایی باشد که حالا به خطر افتاده‌اند.»

مقامات اوکراین در ویدیو ادعا می‌کنند که بیکوویچ حالا شهروند روسیه است و و از طرف پوتین مدال افتخار دریافت کرده. اما وزارت امور خارجه صربستان اتهام حمایت بازیگر از «نسل‌کشی» روسیه «بی‌اساس» است.

دولت اوکراین می‌گوید:‌ «تاکید می‌کنیم که ادعای طرف اوکراینی بی‌اساس است چرا که میلوش بیکوویچ پیش از هر چیز یکی از محبوب‌ترین و با استعدادترین بازیگران صرب در نسل خود است که علی‌رغم سن کم در سینمای صربستان و جهان جایگاه خود را دارد.»

بیکوویچ ۳۶ ساله از سال‌ها قبل در روسیه زندگی می‌کند و به یکی از بازیگران محبوب این کشور است. او در سال ۲۰۲۱ به شهروند این کشور تبدیل شد و در سال ۲۰۱۸ از «ولادیمر پوتین» مدال گرفت.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید