news-background
news-background

قرارداد سه ساله دیوید فینچر با نتفلیکس پس از فیلم The Killer: محترمانه گفتند Mindhunter را ادامه نمی‌دهیم؛ Fight Club ریسک بزرگی بود

فینچر تا چهار سال آینده به همکاری با نتفلیکس ادامه می‌دهد.

«دیوید فینچر» در مصاحبه با مجله پرمیر فرانسه می‌گوید قرارداد چند-ساله او با نتفلیکس که در پایان سال ۲۰۲۴ به پایان می‌رسد تا سه سال دیگر تمدید شده است. این فیلمساز به تازگی «قاتل» (The Killer) را از نتفلیکس پخش کرده است.

او در این مصاحبه می‌گوید: «فکر نمی‌کنم در همکاری با نتفلیکس از رویکرد پیشین خود منحرف می‌شوم. آن‌ها را وادار می‌کنم همان نوع ریسکی را بپذیرند که در گذشته می‌پذیرفتند. «باشگاه مشت‌زنی» (Fight Club) ریسک بزرگی بود. برخی شغلشان را از دست دادند چون قبول کردند تهیه‌کننده این فیلم باشند. «بنجامین باتن» (Benjamin Button)؟ در استودیو فیلمنامه را می‌خواندند و می‌گفتند: «آه، این فیلم مثل یک آغوش تسلی‌بخش بزرگ است.» تأکید کردم: «بله، آغوش بزرگی درباره مرگ!» سپس ۳۵ میلیون دلار روی جلوه‌های ویژه هزینه شد، از جمله شاید ۱۸ میلیون دلار برای قرار دادن سر «برد پیت» روی بازیگران درون ویلچر تا ستاره فیلم ما بتواند ۸۵ ساله به نظر برسد... «اتاق پناهگاه» (Panic Room) باید مثل آب خوردن ساخته می‌شد اما همچنان باید درخواست می‌کردم خانه شش طبقه‌ای بسازند که در هر زمان بتوان هر دیوارش را برداشت – ایده‌ای که سازندگان فیلم را بسیار ناراحت کرد.»

فینچر ادامه می‌دهد:‌ «شاید «خانه پوشالی» (House of Cards) ریسک بزرگی نبود، اما «شکارچی ذهن» (Mindhunter) بود. یک سریال پلیسی در مورد علوم رفتاری که نه «پرونده‌های مجهول» (X-Files) بود، نه «سی‌اس‌آی» (CSI) نه «ذهن‌های جنایتکار» (Criminal Minds)، اما حکم پرتره مردی را داشت که برای اولین بار در دنیای سادیست‌های سایکوسکشوال رابطه جنسی را تجربه می‌کرد. نمی‌توانستیم مسیرش را کامل کنیم، اما یک قمار بود. و سریالی پرخرج. بسیار پرخرج. تا جایی که می‌توانستیم ادامه دادیم تا اینکه یک نفر به ما گفت ساختن این سریال دیگر منطقی نیست مگر اینکه بودجه را کاهش دهید، یا پرسروصداترش کنید، تا بیننده بیشتری پیدا کند. نمی‌خواستیم رویکردمان را تغییر دهیم و این بود که محترمانه به ما گفتند زیرش خط کشیده‌اند [و ادامه‌اش نمی‌دهند].»

او درباره فیلم «هفت» (Seven) اضافه می‌کند:‌ «در اکران آزمایشی «هفت»، در سکوت دوم درست پیش از برگشتن نور به سالن، وقتی همه به سختی نفس می‌کشیدند، شنیدم که تهیه‌کننده من را لعن و نفرین می‌کند:‌ «این مرد یک تریلر عالی را برداشته و به یک فیلم خارجی تبدیلش کرده!» [می‌خندد].»

فینچر سریال «عشق، مرگ و ربات» (Love, Death & Robots) و فیلم «منک» (Mank) را نیز برای نتفلیکس ساخته است.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید