news-background
news-background

الک بالدوین از سوی هیأت عالی منصفه نیومکزیکو دوباره به قتل غیرعمد در زمان فیلمبرداری Rust متهم شد

یک هیأت عالی منصفه در نیومکزیکو بالدوین را به قتل غیرعمد فیلمبردار وسترن «راست» متهم کرد.

چند ماه پس از تبرئه شدن «الک بالدوین» از یک اتهام قتل غیرعمد در زمان فیلمبرداری «راست» (Rust)، یک هیأت عالی منصفه در نیومکزیکو علیه این بازیگر و تهیه‌کننده کیفرخواست دیگری صادر کرد. بالدوین اکتبر سال ۲۰۲۱ با تیراندازی به سمت «هالینا هاچینز» فیلمبردار «راست» او را به قتل رساند.

اتهام قتل غیرعمد اول را مقامات محلی یک سال پیش مطرح کردند و در ماه آوریل بالدوین از آن تبرئه شد. اما دادستانان جدید متشکل از «کاری تی. موریسی» و «جیسون جی. لوییس» تصمیم گرفته‌اند که این پرونده را به هیأت عالی منصفه ارائه کنند.

در نیومکزیکو، جزای قتل غیرعمد مانند اتهامی که بالدوین با آن مواجه است می‌تواند تا ۱۸ ماه زندان باشد. وکلای بالدوین جمعه گذشته با انتشار بیانیه‌ای گفتند: «منتظریم تا روز برگزاری دادگاه فرابرسد.

بالدوین می‌گوید با اسلحه‌ای که ویژه فیلمبرداری پروژه بوده و قرار نبوده با مهمات واقعی پر شود تیراندازی نکرده و ماشه را نکشیده است. با این حال گزارش دادستانان نشان می‌داد که بالدوین ممکن نیست ماشه را نکشیده باشد.

 

در چند ماه اخیر مطرح شدن اتهام دیگری علیه این بازیگر ۶۵ ساله محتمل به نظر می‌رسید. بالدوین در همین حین حضور کوتاهی در برنامه «اس‌ان‌ال» (Saturday Night Live) داشت و در خیابان با یکی از حامیان فلسطین درگیری لفظی شدیدی پیدا کرد. او اخیراً ملک ۱۰ هزار فوت مربعی خود در همپتونز را با قیمت ۱۹ میلیون دلار به فروش گذاشته است.

جلسات استماع هیأت عالی ۱۲ نفره منصفه از پنجشنبه آینده در سانتافه آغاز خواهد شد. بالدوین به دو فقره قتل غیرعمد متهم است اما فقط در یک مورد ممکن است مجرم شناخته شود. او در یک مورد به «بی‌توجهی و بی‌تفاوتی کامل در حفظ امنیت دیگران» متهم است و در مورد دیگر به غفلت از به کار بردن یک اسلحه واقعی.

«هانا گوتیرز-رید» مسئول نگهداری از مهمات فیلم نیز از سوی دیگر به قتل غیرعمد متهم شده و دادگاه او در ماه فوریه برگزار خواهد شد. «دیو هالز» دستیار اول کارگردان که مسئول حفظ امنیت در زمان فیلمبرداری بود به تخطی از قانون اعتراف کرده و به زندان نخواهد رفت.

فیلمبرداری «راست» با تهیه‌کنندگی بالدوین و همسر هاچینز به پایان رسیده و حتی اولین تصاویر از فیلم رونمایی شده است. بالدوین پیش‌تر در یک مصاحبه تلویزیونی گفته بود:‌«یک نفر باید گلوله زنده‌ای در تفنگ قرار داده باشد، گلوله‌ای که حتی نباید در آن اسلحه می‌بود. یک نفر مسئول این اتفاق است، و من نمی‌توانم بگویم چه کسی، اما می‌دانم که آن فرد من نیستم.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید