news-background
news-background

دی‌کاپریو می‌گوید اسکورسیزی را به واسطه فیلم Princess Mononoke با آثار استودیوی Ghibli آشنا کرده است؛ اسکورسیزی: دی‌کاپریو یکی از «بزرگترین» بازیگران تاریخ است

اسکورسیزی می‌گوید دی‌کاپریو یکی از «بزرگترین» بازیگران تاریخ است.

«لئوناردو دی‌کاپریو» در مصاحبه با «لترباکسد» می‌گوید «مارتین اسکورسیزی» را با فیلم‌های «شاهزاده مونونوکه» (Princess Mononoke) و «ربوده شده» (Spirited Away) با آثار استودیوی گیبلی آشنا کرده است.

دی‌کاپریو که در شش فیلم از جمله «قاتلین ماه گل» (Killers of the Flower Moon) با اسکورسیزی همکاری کرده خطاب به این فیلمساز می‌گوید: «از من پرسیده‌اند چه فیلم‌هایی را به تو معرفی کرده‌ام، اما با توجه به اینکه همه فیلم‌های تاریخ تا سال ۱۹۸۰ را دیده‌ای، گفتنش سخت است.»

با این حال «هایائو میازاکی» نقطه ضعف اسکورسیزی است. دی‌کاپریو می‌گوید اسکورسیزی همیشه فیلم‌های برجسته تاریخ سینما را برای عوامل اکران می‌کند: «مارتی، روش شگفت‌انگیز تو همیشه برای بازیگران در زمان ساختن یک فیلم این بوده. تو فیلم‌هایی را اکران می‌کنی و همه عوامل و بازیگران دعوت می‌شوند. این مراسم گاهی اوقات برای لحن کلی فیلم است و برای ما بازیگران مفید واقع می‌شود، اما گاهی فقط برای یک صحنه است.»

در بخش دیگری از مصاحبه، وقتی اسکورسیزی می‌گوید سرعت فیلم «منشی همه‌کاره او» (His Girl Friday) الهام‌بخش «رفقای خوب» (Goodfellas) و «هوانورد» (The Aviator) بوده، دی‌کاپریو پاسخ می‌دهد: «برای ما بازیگران دشوار بود مفهومی که برای آن صحنه شام می‌گفتی را درک کنیم. دیالوگ‌های متداخل و شوخی‌ها و بذله‌گویی‌های بسیار هوشمندانه‌ای داشت. از ما می‌خواستی که تمام فیلم را ببینید، تمام بازیگران را، تا بتوانیم درک کنیم که می‌خواهی همه‌چیز با هم متداخل باشد. همه‌چیز باید روند رعدوبرق را می‌داشت.»

اسکورسیزی هفته پیش در مراسم اهدای جوایز «هیأت ملی نقد» (National Board of Review) دی‌کاپریو را یکی از «بزرگترین» بازیگران تاریخ سینما نامیده بود: «به او ایمان دارم. می‌دانم که می‌توانم به او حساب کنم. غرق‌شدگی او در شخصیت داستان به صورت کامل است. بی‌باکی او چیزی است که وقتی فیلم می‌سازم به من حیات می‌بخشد.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید