news-background
news-background

[اختصاصی 30نما] معرفی و بررسی 6 فیلم محبوب و پرفروش در ژانر کمدی – بخش دوم

4- Wedding Crashers

برای اینکه فیلمی هم از ترکیب دوست داشتنی و همیشگی وینس وان و اوون ویلسون در لیست داشته باشیم , فیلم وددینگ کراشرس میتواند گزینه خوبی باشد . وان و ویلسون در فیلم هایی مانند زولاندر , اینترنشیپ یا استارسکی و هاتچ , باهم بازی کردند و ترکیبشان مخصوصا با بن استیلر فوق العاده میشود و کاری میشود که واقعا بیننده از آن لذت میبرد . وددینگ کراشرس را شاید میتوان بهترین فیلم با حضور این دو بازیگر دانست . فیلمی که مورد پسند علاقه مندان و مخاطبان سینما هم شد و در بخش گیشه هم عملکردی مثبت داشت . این فیلم با کاگردانی دیوید دابکین و تهیه کنندگی پیتر آبرامس , در جولای 2005 به اکران درآمد و به مبلغ 285.2 میلیون دلار فروش داشت . مبلغی که واقعا خوب است و شاید حتی فراتر از انتظار هم رفته باشد . فیلمنامه بد نبود و به بازی ویلسون و وان هم می آمد , اما مسئله ای که کمی روی مخ آدم میرود موقع تماشا , شاید درام بیش از حد در اواخر فیلم باشد و شاید اگر شوخی ها و تیکه ها در فیلم مخصوصا اواخر همانطور که عرض شد  ,بیشتر بود حتی فیلم میتوانست جذاب تر هم بشود . اما درمجموع وددینگ کراشرس فیلمی مورد علاقه مخاطبان دنیای سینما بود و در کل میتوان از او به عنوان یکی از کار های خوب کمدی که ویلسون و وان در آن حضور دارند , نام برد .

kinopoisk.ru

3- Pineapple Express

پاین اپل اکسپرس , به کارگردانی دیوید گوردون گرین و با فیلمنامه سث روگن در آگوست 2008 اکران شد . باکس آفیس این فیلم رقم 101.6 میلیون دلار است که با توجه به محبوبیت و جذابیتی که فیلم دارد , مبلغی بسیار ناچیز و کم است . به نظر من پاین اپل اکسپرس فیلمی است که بعد از  ,از پرده در آمدن بیشتر دیده شد و محبوبیت پیدا کرد . این مسئله را این موضوع بیشتر تایید میکند که طی نظرسنجی هایی که سایت های مختلف سینمایی میگذارند , فیلمی که تماشاگران بیشتر از بقیه دوست دارند سری بعدی اش ساخته شود , پاین اپل اکسپرس است ! فیلمنامه و داستان , بسیار خوب و خلاقانه کار شده و حتی پیچیدگی لازم هم دارد و در اوایل فیلم تماشاگر قطعا سعی میکند ماجرای داستان را بفهمد و از آن سر در بیارد . بازیگران را هم که شاید نیازی نباشد بهشان بپردازیم ! سث روگن یکی از بهترین بازیگران کمدی چند سال اخیر که هیچ نیازی به تعریف کردن از او نیست و همچنین جیمز فرانکوی دوست داشتنی که نه تنها در کمدی , بلکه بارها در ژانر های دیگر هم ثابت کرده است که تواناست . دنی مک براید هم به طور فوق العاده ای با ترکیب روگن و فرانکو جور در می آید و برخلاف شخصیت جدی و تاثیر گذار خودش , در این فیلم در نقش مردی ترسو بازی کرده است که حرکات و حرف زدنش هم کمی به زن ها میخورد ! پنج سال بعد در سال 2013  در فیلمی تحت عنوان “This Is The End” بازیگران پاین اپل اکسپرس در آن حضور پیدا کردند و خیلی ها این فیلم را نسخه دوم پاین اپل اکسپرس عنوان کردند . در این فیلم بازیگران در نقش شخصیتی بازی نمیکردند و در فیلم , خودشان بودند و در سکانس هایی بازیگرانی چون روگن و فرانکو از ساختن نسخه دوم پاین اپل اکسپرس حرف میزنند . همچنین میتوان کریگ رابینسون را از بازیگران محبوب پاین اپل اکسپرس دانست و بازی او در فیلم واقعا دیدنی و زیبا بود . در آخر با اینکه این فیلم در گیشه خوب عمل نکرد و حقش بیشتر از این ها بود , اما بخاطر محبوبیت و داستان و بازی عالی بازیگرانش قطعا میتوان از آن به عنوان یکی از کمدی های برتر هالیوود نام برد .

pineappleexpress

2- Horrible Bosses

رئیس های وحشتناک فیلمی ساخته سث گوردون و شان آندرس برای اولین بار در جولای 2011 به اکران در آمد و در چند روز اول 28 میلیون دلار فروش کرد . در پایان این فیلم 209.6 میلیون دلار فروش کرد که رقمی شاید بشود گفت فراتر از انتظار بود . اما شاید دلیلی نداشته باشد که این فیلم کم فروش کند . نگاهی به بازیگران فیلم می اندازیم : جیسون بیتمن , چارلی دی , جیسون سادیکس , جنیفر انیستون , کوین اسپیسی ... واقعا با این لیست بازیگران مشهور و محبوب , از فروش این فیلم باید تعجب کرد ؟ حالا که از این زاویه نگاه میکنیم میبینیم که اصلا رئیس های وحشتناک جا داشته خیلی بیشتر هم به فروش برود مخصوصا در سری دوم که با افت مشهودی در گیشه مواجه شد . جیسون بیتمن , یکی از بازیگران محبوب کمدی سینما , چارلی دی بازیگر خوش تیپ و جذابی که علاقه مندان زیادی دارد , جیسون سادیکس بازیگر بامزه دنیای کمدی که در این دو فیلم هم عملکرد فوق العاده ای داشت , جنیفر انیستون دوست داشتنی ! کسانی که فرندز را میدیدند قطعا او را خوب میشناسند و دوستش دارند و کوین اسپیسی بزرگ  ! مگر میشود کسی فیلم هایی مانند "L.A. Confidential" , “American Beauty” یا "Se7en" را دیده باشد و اسپیسی را نشناسد ؟! بین همه ی این ها , یک دفعه بازیگری مانند جیمی فاکس هم پیدا میشود و به یکی از خنده دار ترین و محبوب ترین شخصیت های داستان تبدیل میشود . پس از لحاظ بازیگر , فیلم دستش بسیار پر و اگر از زاویه داستان و فیلمنامه نگاه کنیم , میبینیم که داستان فیلم مخصوصا در سری اول واقعا جالب و جذاب به نظر می آید و آن ژانر جنایی که با کمدی میکس شده است بسیار به دل مینشیند . پس رئیس های وحشتناک فیلمی قوی است و با این ویژگی ها شاید میتوانست عملکرد بهتری چه در گیشه و چه در رتبه داشته باشد . اما با همه این ها این فیلم , فیلمی جذاب و دیدنی است و قطعا میتواند باعث لذت تماشاگر بشود ...

horrible-bosses-4

1-Hangover

و آخرین فیلم ! هنگ اور یا خماری به کاگردانی تاد فیلیپس و با بازی بازیگرانی جون زاک گالیفیاناکیس , بردلی کوپر و اد هلمز درسال 2009 اکران شد و به یکی از بهترین کمدی های تاریخ هالیوود تبدیل شد . فروش آن در سه سری به مبلغ چشمگیر 1416.3 میلیارد دلار میرسد و میتوان از این سری حتی به عنوان پرفروش ترین سری تاریخ نام برد . هرچند بعد سری اول شاهد ضعف هایی در فیلم بودیم اما اینکه خماری یکی از جذاب ترین فیلم های کمدی تاریخ سینما هست , هیچ شکی نیست و قطعا همه ی ما باید آن را بپذیریم . بازی فوق العاده بازیگران در سری اول , باعث تحولی در دنیای کمدی شد و بسیاری از مردم جهان که عاشق سینما هستند یا اصلا حتی زیاد اهلش هم نیستند را جذب خود کرد . بازی زاک گالیفیاناکیس به تنهایی خودش باعث شد کلی تماشاگر جذب فیلم شود و خلاقیتی که تاد فیلیپس و تهیه کنندگانش در فیلم به خرج دادند , قطعا یکی از مهم ترین دلایل موفقیت این فیلم بوده است . فروشی که سری دوم خماری داشت را شاید تا چند سال هیچ فیلم کمدی ای نتواند داشته باشد و به آن دست یابد . حتی تد هم با اینکه فروشی بسیار عالی در سری اول داشت و اختلافش با سری دوم هنگ اور خیلی کم شده بود اما باز هم نتوانست به آن برسد . در آخر باید گفت قطعا هنگ اور را میتوان در بین بهترین فیلم های تاریخ سینما مخصوصا در ژانر کمدی قرار داد و اگر سری دوم و سوم آن افت نمیکرد ما میتوانستیم شاهد شکستن رکورد های دیگری از این سری فیلم باشیم . (اخبار سینمای جهان را با ما دنبال کنید)

the-hangover-3-faces

در آخر و سخن آخر باید گفت که امیدواریم استفاده و لذت برده باشید از این طرح و نظرات خودتان را با ما به اشتراک بذارید . این سری و برای این ژانر یعنی کمدی , مخصوصا یک فیلم بیشتر معرفی شد چون تعداد فیلم های خوب در کمدی بسیار زیاد است و حتی همین الان هم نمیتوان گفت فیلمی را جا نینداختیم . با آرزوی موفقیت و سلامتی برای شما ...

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید