news-background
news-background

باکس آفیس: فیلم افتتاحیه ۳۲ میلیون دلاری Mean Girls؛ فروش ۱۹ میلیون دلاری The Beekeeper

 

به‌روزرسانی یکشنبه: فیلم «دختران بدجنس» (Mean Girls) استودیوی پارامونت پس از چهار روز به افتتاحیه داخلی ۳۲ میلیون دلاری رسید. این فیلم در روز شنبه ۸.۶ میلیون دلار فروخته و ۱۷ درصد کاهش را نسبت به جمعه ثبت کرده و در سراسر دنیا به فروش ۳۴.۵ میلیون دلاری رسیده است.

«اینت‌تلجنس» گزارش داده است که حدود ۲ میلیون مخاطب آمریکایی بلیت‌های این فیلم را خریداری کرده‌اند. حدود ۸۲ درصد از خریداران بلیت این فیلم مخاطبین غیر-خانوادگی و ۸ درصد خانوادگی بودند در حالی که ۷۵ درصد از مخاطبین را زنان تشکیل می‌دهند. بیشترین گروه سنی مخاطب این فیلم افراد ۲۶ تا ۳۵ ساله با ۳۴ درصد بودند.

فیلم «زنبوردار» (The Beekeeper) استودیوهای میرامکس و ام‌جی‌ام آمازون به افتتاحیه داخلی ۴ روزه ۱۹.۱ میلیون دلاری رسیده است. این فیلم در روز شنبه ۵.۷ میلیون دلار بلیت‌فروشی کرده و ۱۵ درصد نسبت به جمعه کاهش را نشان داده است. «زنبوردار» به کارگردانی «دیوید آیر» و بازی «جیسون استاتهام» ۱.۳ میلیون بلیت فروخته است.

فیلم «کتاب کلارنس» (The Book of Clarence) در چهار روز اول اکران به فروش ۳ میلیون دلاری رسید. این فیلم با بودجه بیش از ۴۰ میلیون دلاری تولید شده اما انتظار نمی‌رود از ۲۰ میلیون دلار فراتر برود.

فیلم «وانکا» (Wonka) برادران وارنر با بازی «تیموتی شالامی» این هفته از ۵۰۰ میلیون دلار عبور کرد.

تمامی فیلم‌ها در این آخر هفته ۱۱۹.۷ میلیون دلار بلیت‌فروشی کردند و تا ۴ درصد کاهش را نسبت به سال گذشته در آمریکا نشان دادند. با موکول شدن «تلماسه ۲» (Dune 2) به اوایل مارس، ایالات متحده زمستانی طولانی در پیش خواهد داشت.

فیلم «روزهای عالی» (Perfect Days) رکورد ۱۵ سال گذشته «ویم وندرس» در ژاپن را شکسته است. نماینده ژاپن در رقابت اسکار امسال که در جشنواره کن برنده جایزه بهترین بازیگر مرد برای «کوجی یاکوشو» شد، در آلمان ۲۰۹ هزار دلار یا ۱۹۰ هزار یورو در هفته اول فروخته و از ۱.۸ میلیون دلار در این کشور عبور کرده است. فروش «روزهای عالی» در فرانسه به ۲.۸ میلیون دلار و در ایتالیا به ۱ میلیون دلار رسیده است. اکران این فیلم در اسپانیا و سوئد از هفته آینده آغاز خواهد شد و در هفته‌های بعد به بریتانیا و ایرلند، آمریکای لاتین، هنگ کنگ، رمانی، لهستان، نروژ، دانمارک، استرالیا و نیوزلند می‌رود.

به‌روزرسانی جمعه: فیلم «دختران بدجنس» (Mean Girls) پارامونت جمعه گذشته حدود ۱۲ میلیون دلار در آمریکای شمالی فروش کرده و به دنبال افتتاحیه داخلی ۳۳ میلیون دلاری در ۳۷۹۱ سالن سینما است. فیلم «زنبوردار» (The Beekeeper) «جیسون استاتهام» از سوی دیگر ۷ میلیون دلار در روز جمعه فروخته و افتتاحیه سه روزه ۱۷ میلیون دلاری را ثبت می‌کند.

با وجود عملکرد نیرومندانه این دو فیلم، فروش تمامی فیلم‌ها در آخر هفته «مارتین لوتر کینگ» نسبت به سال گذشته وقتی «آواتار ۲» (Avatar: The Way of Water) اکران شده بود و ۳۹.۸ میلیون دلار فروخت کاهش پیدا کرده است. فیلم «مگان» (M3GAN) در آن سال ۲۱.۶ میلیون دلار در دومین هفته اکران بلیت‌فروشی کرده بود.

فیلم «وانکا» (Wonka) برادران وارنر در پنجمین هفته اکران به دنبال فروش ۱۰ تا ۱۲ میلیون دلاری است در حالی که «هر کسی به جز تو» (Anyone But You) سونی با بازی «گلن پاول» و «سیدنی سویینی» فروش ۹.۵ میلیون دلاری را در چهار روز ثبت می‌کند و از ۵۷ میلیون دلار گذر خواهد کرد.

«سامانتا جین» و «آرتورو پرز جونیور» کارگردانان «دختران بدجنس» و «تینا فی» نویسنده فیلم بر اساس موزیکال برادوی بوده است. «دختران بدجنس» از مخاطبین امتیاز ۳ و نیم ستاره «کام‌اسکور» و ۷۰ درصد «راتن تومیتوز» دریافت کرده و ۷۰ درصد از خریداران بلیت آن را زنان تشکیل می‌دهند. حدود ۴۴ درصد از مخاطبین زن فیلم زیر ۲۵ ساله و ۲۸ درصد بالاتر از ۲۵ ساله‌اند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید