news-background
news-background

بونگ جون هو خواستار تحقیق درباره مرگ لی سون-کیون شد

کارگردان «انگل» یکی از اعضای تشکیلاتی موسوم به «انجمن همبستگی هنرمندان فرهنگی» است.

«بونگ جون هو» کارگردان برنده اسکار خواستار تحقیق پیرامون مرگ «لی سون-کیون» بازیگر فیلم «انگل» (Parasite) شد. لی دسامبر گذشته بر اساس شواهد موجود خودکشی کرده است.

بونگ به همراه دیگر فیلمسازان کره ۱۲ ژوئن به یک رویداد رسانه‌ای می‌پیوندد تا مقامات این کشور را به تحقیق درباره مرگ لی ملزم کند. لی پیش از مرگش در تاریخ ۲۷ دسامبر پیامی شبیه به یادداشت خودکشی به جا گذاشته بود و بریکت زغالی در خودروی او یافت شده که معمولاً در کره جنوبی با هدف خودکشی از آن استفاده می‌شود.

لی در زمان خودکشی چند هفته تحت بازجویی پلیس قرار داشت و متهم به استفاده از مواد مخدر غیرقانونی از جمله کانابیس و دیگر مواد روان‌گردان بود. او ادعا می‌کرد که قربانی اخاذی است و علیه زنی که در یک بار کار می‌کند شکایت کرده بود.

پلیس کره می‌گوید لی چند روز پیش از مرگش به مدت ۱۹ ساعت بازجویی شده و چند آزمایش مواد را رد کرده است. وکیل لی به رسانه‌های محلی می‌گویند بازیگر از نحوه برخورد پلیس، به‌ویژه از درز اطلاعات محرمانه خشمگین بوده است.

تشکیلاتی موسوم به «انجمن همبستگی هنرمندان فرهنگی» متعهد شده تا وارد پرونده مرگ لی شود و به رابطه پلیس و مطبوعات پی ببرد. «لی ون-تائه» کارگردان، «چوی دئوک-مون» بازیگر، و «چوی جئونگ هوا» رئیس اتحادیه تهیه‌کنندگان کره دیگر اعضای این سازمان در کنار بونگ خواهند بود.

لی در «انگل» به کارگردانی «بونگ جون هو» نقش یک معمار ثروتمند را بازی کرد و در سال ۲۰۲۰ به همراه دیگر بازیگران فیلم برنده جایزه بهترین گروه بازیگری از سوی اتحادیه بازیگران آمریکا (SAG) شد. او سابقه بازی در سریال تریلر «دکتر مغز» (Dr. Brain) اپل تی‌وی+ را داشت و نامزد امی بین‌المللی شده بود.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید